NEW DISC REVIEW + INTERVIEW 【DROWN IN SULPHUR : VEANGENCE】


EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH DROWN IN SULPHUR!!

“We Would Like To Make Concerns What Happened After Lorna Shore’s Explosion. They Have Created a Trend That Is Followed In a Schematic Way By Many Deathcore Bands And We Find It Quite Monotonous.”

DISC REVIEW “VENGEANCE”

「LORNA SHORE の初期の作品は、少しクラシックなデスコアで、もちろんそれからのシンフォニックな進化も両方高く評価しているんだよ。ただ、彼らの爆発的な人気の後に起こったことに対して唯一コメントしておきたいのは、彼らは、多くのデスコア・バンドが図式的に、システマティックに追随するトレンドを作り出してしまったよね。僕たちはそれが非常に単調だと感じている。それが気がかりなんだ」
シーンに巨大なバンドが出現すると、それに追従する数多のフォロワーが出現する。それは黎明期から続く “ロックの法則” であり、飽和と定型化、そして衰退がひとつのライフ・サイクルとしていくつものジャンルを隆盛させ、また没落させてきました。そして現在、デスコアの巨人といえば LORNA SHORE でしょう。
「僕たちは常にオリジナリティのあるものをファンに提供し、僕らに気づいてくれた人たち、そしてデスコア/メタルコア・シーン全体に対して DROWN IN SULPHUR を認識させ、差別化したいと考えているんだ。そのために、作曲や作曲方法において、より多くのジャンルから影響を受けることを恐れないんだよ」
イタリアの DROWN IN SULPHUR は素直に LORNA SHORE をリスペクトしつつも、決して彼らの足跡を追おうとはしていません。なぜなら、そうした “セルアウトの方程式” がいつしかシーンを衰退に導く諸刃の剣だと知っているから。だからこそ、彼らはオリジナリティあふれる自らのデスコア道を歩んでいきます。
「僕たちは皆、ブラックメタルからクラシック・デスコア、ハードコア、ニュースクール・メタルコア、オールドスクール・デスメタル、そしてプログレまで、全く異なる嗜好を持っているんだ!もちろん、ロックやメタルの偉大な古典を愛する共通項もあるしね」
DROWN IN SULPHUR のデスコアはむしろ WHITECHAPEL の哲学に近い。そんな感想を抱くほど彼らの音楽は多様で、実験的で、それでいて非常に “聴きやすい” キャッチーさを多分に備えています。LORNA SHORE のように荘厳なる痛みをアルバム全体で醸し出すよりも、リッチで目まぐるしい展開を選んだともいえます。
クラシックなデスコアやデスメタルの重量感とテンポ・チェンジ、PANTERA のグルーヴやソロイズム、ハードコアのエナジーや衝動、ブラックメタルの暗がりやスピード、そして時に補充されるシンフォニーや民族音楽の響き、プログレッシブな構成美。特筆すべきは、”Scalet Rain” で見せるような悲痛なクリーン・ボーカルでさえ、”Vengeance” というアルバムにはわずかな違和感さえなく完璧にハマっている点でしょう。
まさにアートとしてのデスコア。憤怒と毒を含んだミケランジェロ。ヘヴィネス、スピード、ブレイクダウン、アトモスフィア、そしてメロディが黄金比で織り込まれたデスコアのダビデ像は、”Vengeance” でジャンルと音楽業界の不条理に中指を立てながら、一方では深い知性と実験性を備えたその美しき構成と展開の妙でジャンルの未来を切り開いていくのです。
今回弊誌では、DROWN IN SULPHUR にインタビューを行うことができました。「シンプルに僕たちは、パワー・メタルのようなジャンルに特に興味を持ったことはないんだ。メタルの真髄は、検閲や圧力なしに多くの創造性を発揮する余地を残したエクストリームなサブジャンルにあると信じているからね」 常軌を逸した演奏の巧さ、ギターソロののドラマ性、そして複雑な構築美。DREAM THEATER を影響元に挙げているのも頷けますね。どうぞ!!

DROWN IN SULPHUR “VEANGENCE” : 10/10

INTERVIEW WITH DROWN IN SULPHUR

Q1: First, what kind of music did you grow up listening to?

【DIS】: We all have quite different tastes that can range from black metal, to classic deathcore/hardcore/new school metalcore, old school death metal and even prog!
Of course we all have a common denominator that refers to the great classics of rock and metal music!

Q1: 本誌初登場です!まずは、あなたの音楽的なバックグラウンドからお話ししていただけますか??

【DIS】: 僕たちは皆、ブラックメタルからクラシック・デスコア、ハードコア、ニュースクール・メタルコア、オールドスクール・デスメタル、そしてプログレまで、全く異なる嗜好を持っているんだ!
もちろん、ロックやメタルの偉大な古典を愛する共通項もあるしね!

Q2: How was Drown in Sulphur formed? What is the origin of the band’s name?

【DIS】: The band was founded by Domenico, our current drummer, in 2014 with the intent of giving space to heavy black metal influences and the raw and crude deathcore style.
The name esoterically encloses everything that refers to red sulfur, the philosopher’s stone and touching concepts such as V.I.T.R.I.O.L.
Furthermore, the aesthetics of the name wanted to communicate an intrinsic aggressiveness alluding to a horrible way of dying.
There was a lineup change in 2020 due to different artistic and working visions, to then confer in the current lineup that we all know formed by Domenico Francesco Tamilia “Darth” (drums and backing vocals), Christian Lombardo “Christ” (vocals and former lead guitar) Emanuele Corso “Dimitryux” (rhythm guitar) and Daniele Posillipo “Black Light” (lead guitar).

Q2: DROWN IN SULPHUR はどのようにして結成されたのですか? バンド名にはどんな意味が込められていますか?

【DIS】: このバンドは2014年、現ドラマーである Domenico によって、ヘヴィなブラックメタルからの影響と、生々しく粗野なデスコア・スタイルにスペースを与えることを意図して結成されたんだ。
バンド名はラテン語の燃える石、賢者の石、そして V.I.T.R.I.O.L. (辛辣で毒のある言葉) のような感動的な概念に言及するすべてを難解に包含しているよ。さらに、バンド名の美学では、恐ろしい死に方を暗示する本質的な攻撃性を伝えたかった。
2020年、異なる芸術的ヴィジョンと作曲ヴィジョンのためにラインナップが変更され、Domenico Francesco Tamilia “Darth” (drums and backing vocals), Christian Lombardo “Christ” (vocals and former lead guitar) Emanuele Corso “Dimitryux” (rhythm guitar), Daniele Posillipo “Black Light” (lead guitar) による現在のラインナップとなったんだ。

Q3: Italy is famous for power metal like Rhapsody of Fire and progressive rock like PFM, but why did you decide to play deathcore?

【DIS】: We have simply never been particularly interested in genres like power metal and we believe that the true essence of metal lies in extreme subgenres that leave room for a lot of creativity without censorship.

Q3: イタリアは RHAPSODY OF FIRE のようなパワー・メタルやPFMのようなプログレッシブ・ロックで有名ですが、なぜデスコアをやろうと思ったのですか?

【DIS】: シンプルに僕たちは、パワー・メタルのようなジャンルに特に興味を持ったことはないんだ。メタルの真髄は、検閲や圧力なしに多くの創造性を発揮する余地を残したエクストリームなサブジャンルにあると信じているからね。

Q4: When I think of Italian extreme metal, Fleshgod Apocalypse and Destrage come to mind.Do you have any influences from them?

【DIS】: We don’t have any particular influences from these two bands.
If we had to mention an Italian band that we took inspiration from, especially for the atmospheric part of our music, we would mention “Forgotten Tomb”.

Q4: イタリアのエクストリーム・メタルといえば、FLESHGOD APOCALYPSE や DESTRAGE が思い浮かびますが、彼らから影響を受けたものはありますか?

【DIS】: この2つのバンドから特に影響を受けたものはないね。
イタリアのバンドで、特に自分たちの音楽のアトモスフェリックな部分でインスピレーションを受けたバンドを挙げるとしたら、FORGOTTEN TOMB だね。

Q5: In recent years, I had the impression that you guys were playing corpse painting and your musicality itself was approaching black metal, would you agree?

【DIS】: We know very well that we have heavy black metal influences, but Vengeance stands out because it is an album written from the gut, in a very intense and aggressive way. We used corpse paint, but we decided not to use it so as not to conform to a cliché that probably does not belong to us at 100%, even if we really appreciate the dark and gothic aesthetic of black metal.

Q5: 近年は、コープス・ペイントにも手を出したり、音楽性そのものも時折りブラックメタルに近づいているようにも感じました。

【DIS】: 自分たちがヘヴィなブラックメタルに影響を受けていることはよく理解しているけど、”Vengeance” が際立っているのは、このアルバムが非常に激しく攻撃的な方法で、直感的に書かれたアルバムだというところだろう。
たしかに僕たちはコープス・ペイントを使っていたけど、その “クリシェ” はおそらく100%僕たちにはふさわしくないし、ステレオタイプに従いたくはないから今は使わないことにしたんだ。たとえ、ブラックメタルのダークでゴシックな美学を本当に評価しているとしてもね。

Q6: Deathcore and metalcore are often criticized for being formulaic and oversaturated. With this in mind, are you trying to break out of that “narrow cage”?

【DIS】: We always try to give to our fans a sound that is original and we want anyone who approaches “Drown In Sulphur” to be able to recognize us and distinguish us from the entire deathcore/metalcore scene; therefore we are not afraid to be influenced by more genres in our compositions or in our ways of composing.

Q6: デスコアやメタルコアは、しばしば定型的で飽和していると批判されています。そうした評価があるからこそ、あなたたちはその “狭い檻” から抜け出そうとしているのでしょうか?

【DIS】: 僕たちは常にオリジナリティのあるものをファンに提供し、僕らに気づいてくれた人たち、そしてデスコア/メタルコア・シーン全体に対して DROWN IN SULPHUR を認識させ、差別化したいと考えているんだ。
そのために、作曲や作曲方法において、より多くのジャンルから影響を受けることを恐れないんだよ。

Q7: Lorna Shore has gained great popularity as a band that showed the potential of deathcore, what are they to you?

【DIS】: We have been following this band since they were not so popular yet.
We particularly appreciate both their first works a bit more classic deathcore and of course their symphonic evolution.
The only comment we would like to make concerns what happened after their explosion. They have created a trend that is followed in a schematic way by many deathcore bands and we find it quite monotonous.

Q7: LORNA SHORE はデスコアの新たな可能性を示したバンドとして今大きな人気を得ていますが、あなたにとって彼らはどんな存在ですか?

【DIS】: 僕たちは、彼らがまだそれほど人気がなかった頃から追いかけているんだ。
彼らの初期の作品は、少しクラシックなデスコアで、もちろんそれからのシンフォニックな進化も両方高く評価しているんだよ。
ただ、彼らの爆発的な人気の後に起こったことに対して唯一コメントしておきたいのは、彼らは、多くのデスコア・バンドが図式的に、システマティックに追随するトレンドを作り出してしまったよね。僕たちはそれが非常に単調だと感じている。それが気がかりなんだ。

Q8: Your latest album is strongly titled “Vengeance.”Can you tell us about the beautiful and terrifying artwork and the concept of this album?

【DIS】: Vengeance album was created from the feeling of rebellion and revenge towards collaborations with third parties that were not particularly profitable.
It wants to vent all the frustration that lies behind the music industry and everything that an artist must suffer before being able to assert himself.
The cover was chosen for the maximum expressiveness of the feeling of anger and resentment using an aesthetic that is very different from previous albums.

Q8: 最新アルバムは “Vengeance” という強烈なタイトルですが、その美しくも恐ろしいアートワークとアルバムのコンセプトについて教えてください。

【DIS】: アルバム “Vengeance” は、まったく利益を生まなかった第三者とのコラボレーションに対する反抗と復讐の感情から作られたんだ。
音楽業界の背後にあるフラストレーションや、アーティストが自己主張する前に苦しまなければならないことすべてを吐き出したかったんだよね。
ジャケットは、これまでのアルバムとはまったく異なる美学を用い、怒りと憤りの感情を最大限に表現するために選んだんだ。

FIVE ALBUMS THAT CHANGED DIS’S LIFE!!

MAYHEM “De Mysteriis Dom Sathanas”

BEHEMOTH “The Satanist”

THY ART IS MURDER “Hate”

FEAR FACTORY “Demanufacture”

DREAM THEATER “A Dramatic Turn of Events”

MESSAGE FOR JAPAN

We really appreciate Japanese culture and everything related to anime and manga, from colossal like Dragon Ball and One Piece to newest ones like Attack on Titan and Death Note.
Japanese music is part of a lot of our favourite videogames like DragonBall, kingdom Hearts, Devil May Cry and many more.
We would really love to be able to come and play there and hope to organize a tour very soon!

僕たちは、ドラゴンボールやワンピースのような巨大なものから、進撃の巨人やデス・ノートのような最新のものまで、日本の文化やアニメや漫画に関連するすべてのものを本当に高く評価しているよ。
好きな日本の音楽は、ドラゴンボール、キングダムハーツ、デビル・メイ・クライなど、僕たちの好きなビデオゲームの多くに流れているね。
日本に行って演奏できることをとても楽しみにしているし、近いうちにツアーを企画したいと思っているよ!

DROWN IN SULPHUR

DROWN IN SULPHUR Facebook

DROWN IN SULPHUR Bandcamp

mmmB5dvKwaCcAEznJZ

PLZ FOLLOW US ON FACEBOOK !!

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です