NEW DISC REVIEW + INTERVIEW 【SLEEP PARALYSIS : SLEEP PARALYSIS】


EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH STEPHEN KNAPP OF SLEEP PARALYSIS !!

“I Really Like Using The Pianos Percussiveness, It Can Add a Lot To The Rhythm Section In Different Ways While Also Providing Harmony And Accents, Plus Slamming Loud Dissonant Chords Sounds Sick As Fuck Over Blast Beats.”

DISC REVIEW “SLEEP PARALYSIS”

「ピアノのパーカッシブさを使うのがとても好きなんだ。ハーモニーやアクセントを提供しながら、リズム・セクションにさまざまな形で多くのものを加えることができるし、ブラスト・ビートの上で大音量の不協和音を叩きつけると、最高に気持ち悪いサウンドになる。 ピアノは曲の緊張感を高めるのにとても効果的だし、クラスターコードはサウンドに違う色を加えるのに遊んでいていつも楽しい」
メタルにおいてピアノの響きは過去のものになりかけています。キーボードにしても場所をとりますし、ギターの可能性が広がるのと比例して、ピアノの出番はどんどん少なくなっていきました。しかし、本当にメタルからピアノは消え去るのでしょうか?ピアノの打楽器的な力強さ、一方で両の手で組み立てる繊細さと旋律の妙はやはり唯一無二のものでしょう。SLEEP PARALYSIS をひとりでとりしきる Stephen Knapp はそんなピアノの可能性をブラックメタルで再度呼び起こします。
「MIDIですべてを書き込んで、どんな音がするかすぐに調整できる汎用性が気に入っている。それに、自分の思い通りのサウンドにするために、必要に応じてダイナミクスを調整できるのも魅力だ。メタル・コミュニティでは、楽器をプログラミングすること(特にドラム)は簡単な方法だという汚名があるように思う。とはいえ、実際にドラムやピアノを演奏してレコーディングするのと同じくらい難しいとは言わない。最終的には、自分のビジョンを完全に実現し、目指すヴァイブを達成するためのツールでしかないからね」
面白いことに、Stephen はピアノが弾けるにもかかわらず弾いていません。すべてをプログラミングで入力しています。なぜなら、彼には思い描いた音楽の確固たるビジョンが存在するから。NEURAL GLITCH もそうですが、若い世代のアーティストにとってはプログラミングもまた楽器のひとつ。自らの理想を実現するためには、むしろ “入力” という正確な手段の方が彼らにとっては必要だったのです。
「大学時代、睡眠時間がめちゃくちゃで、慢性的な睡眠不足に陥っていたとき、よく金縛りになったんだ。 このアルバムのために最初に書いた “Sleep Paralysis” という曲は、僕が初めて金縛りになったときのことを音楽的に解釈したもので、どこにでもいるような金縛りの影鬼が僕の上に乗っていた」
そんな Stephen がブラック・ピアノ・メタルの実験場に選んだテーマが “金縛り” でした。実際、この悪夢のようなオデッセイの上演にこの主題は完璧でしょう。陰湿に渦巻く不協和音。恐ろしいほどスリリングな混沌。聖歌隊に狂気のラグタイム、ホラー映画、任天堂の怪奇ゲームに重なるドゥビッシーやラベル、ショパンのファンタズマゴリア。不吉で威圧的で猛烈に突き進むこの悪夢の錯乱状態に、ピアノのアタックやサスティナーはあまりにも完璧にフィットしています。
そう、このアルバムはリスナーを恐怖と不安で冷や汗の渦に引き入れ、PTSD ストックホルム症候群の湧き上がる疑念が押し寄せる中、それでももう一度アルバムの再生ボタンを押させる日本の怪談のような不気味な中毒性を宿すのです。
今回弊誌では Stephen Knapp にインタビューを行うことができました。「ピアノは、メロディー、ハーモニー、リズム、テクスチャーなど、通常のメタルでは見られないようなものを加えることができるので、超万能なんだ。WRECHE のファンになってしばらく経つし、DEATHSPELL OMEGA の曲のピアノ・カバーをいくつか見ていたから、ピアノ中心のブラックメタルがうまくいくことはわかっていた」 どうぞ!!

SLEEP PARALYSIS “S.T.” : 10/10

INTERVIEW WITH STEPHEN KNAPP

Q1: First of all, what kind of music did you grow up listening to?

【STEPHEN】: I grew up with a lot of classic rock, my parents would have it on the radio as background music for at home and in the car. System of a Down’s Toxicity was the first metal album I listened to as a kid, I would always steal my brother’s burned copy of the first SOAD album and (ironically) Steal This Album. I jammed that first Slipknot album a lot in middle school, it still holds up super well in my opinion. Later on I started getting into some heavier bands, my favorite for a long time was God Dethroned (Bloody Blasphemy is a banger). Back when I was first starting to work on vocals, I based my vocals off of Henri Sattler’s. I liked how the lyrics were really intelligible with his voice.
In high school I got really into Belphegor, Drudkh, Nile, and Dimmu Borgir. I went through phases, I had a long symphonic black metal phase, my first 2 bands were symphonic black metal.

Q1: 本誌初登場です!まずは、あなたの音楽的なバックグラウンドからお話ししていただけますか?

【STEPHEN】: クラシック・ロックをたくさん聴いて育ったよ。両親が家や車のBGMとしてラジオから流していたからね。SYSTEM OF A DOWN の “Toxicity” は、子供の頃に初めて聴いたメタル・アルバムで、兄が焼いた SOAD のファースト・アルバムと(皮肉にも)”Steal This Album” をいつも “盗んで” 聴いていたね。SLIPKNOT のファースト・アルバムは中学生の頃よく聴いたね。その後、ヘヴィなバンドにハマり始めた。長い間好きだったのは GOD DETHRONED(”Bloody Blasphemy” は名作)。ボーカルを始めたばかりの頃は、Henri Sattler の歌を参考にしていたよ。彼の声だと歌詞が実に分かりやすくて好きだった。
高校時代には、BELPHEGOR, DRUDKH, NILE, DIMMU BORGIR に夢中になったね。長くシンフォニック・ブラックメタルにハマっていて、最初の2つのバンドはシンフォニック・ブラックメタルだった。

Q2: You are known as a great multi-instrumentalist. How did you learn the various instruments? Who were your musical heroes at the time?

【STEPHEN】: Oh I hardly think I’m “known” lmao. Every instrument I play and write for is self-taught. I started with bass in high school, my grandma played for the church and had an extra bass that she let me have to learn on. Although if she knew the type of music I’d eventually be playing maybe she would have thought twice about that. I started playing mostly classic rock songs and just jamming to songs by ear. Eventually I picked up guitar as well after watching my best friend Ryan playing through some metal songs and getting excited to try it.
Piano I started on a whim during college. My uncle would play some Scott Joplin songs like The Entertainer and Maple Leaf Rag when I was a kid and i always really liked listening to him play, so I decided I was going to brute force my way through learning The Entertainer which I did after a few months of going hard at it. It was definitely way too hard of a song for the first piano song I ever learned, but I learned a lot doing it. I then learned Maple Leaf Rag and some ragtime versions of Super Mario songs. So that’s where the jazzy ragtime elements come from on the album. Unfortunately I tried playing through some of the songs I used to know recently and I had forgotten most of it, so that’s a bummer.
I feel like most people would have some well known professional musicians as their musical heroes, but I wouldn’t have started doing anything with music without my grandma, my uncle, and Ryan getting me excited and being supportive to try it.

Q2: あなたは優れたマルチ・インストゥルメンタリストとして知られています。どのようにして様々な楽器を習得したのですか?また当時の音楽的ヒーローは誰でしたか?

【STEPHEN】: まあぶっちゃけ、僕は “知られている” とは思っていないけどね。僕が演奏したり作曲したりする楽器はすべて独学なんだ。祖母が教会でベースを弾いていて、余っていたベースを僕に持たせてくれたんだ。もし祖母が、僕が最終的に演奏することになる音楽のタイプを知っていたら、思いとどまったかもしれないけどね。僕は主にクラシック・ロックの曲を弾き始め、ただ耳で聴いて曲をジャムっていた。やがて親友の Ryan がメタルの曲を弾いているのを見て、やってみたくなってギターを手にしたんだ。
ピアノは大学時代に気まぐれで始めた。子供の頃、叔父が “The Entertainer” や “Maple Leaf Rag” といったスコット・ジョプリンの曲を弾いていて、彼の演奏を聴くのが好きだったんだ。初めて習ったピアノの曲としては難しすぎたけど、とても勉強になった。その後、その “Maple Leaf Rag” とスーパーマリオのラグタイム・バージョンを習った。アルバムのジャジーなラグタイムの要素はそこからきているんだ。残念なことに、最近、昔知っていた曲のいくつかを通して演奏してみたんだけど、ほとんど忘れてしまっていたんだ。
だからほとんどの人は、有名なプロのミュージシャンを自分の音楽のヒーローとして持っているような気がするけど、僕は、おばあちゃんや叔父さん、友人が僕を興奮させてくれて、やってみることを応援してくれた。それがなければ、音楽で何かを始めることはなかっただろうね。

Q3: You are a core member of Cerulean, why did you decide to start Sleep Paralysis?

【STEPHEN】: In 2024 I somehow had a hot streak and wrote 3 and a half albums in a year. Originally they were all going to be for Cerulean but they started getting a little too experimental for what i envisioned for Cerulean originally and we wouldn’t have been able to play them live and I want Cerulean to be my live band. So I decided that I’d make the last 2 and a half albums a side project instead. So right now I’m sitting on another finished Sleep Paralysis album that’s ready to go and another one I’m working on finishing up. Being able to write without the guardrails of having to play it live has been liberating for my creativity and being able to throw in any random ass element I can think of.

Q3: あなたは CELUREAN の中心メンバーでもありますが、なぜ SLEEP PARALYSIS を始めようと思ったのですか?

【STEPHEN】: 2024年、僕はなぜか熱くなって、1年間で3枚半のアルバムを書いたんだ。当初はすべて CELUREAN のために作る予定だったんだけど、あのバンドのために作るには実験的すぎるし、ライブでは演奏できないし、CELUREAN は僕のライブ・バンドでありたいんだ。 だから、この2枚半のアルバムはサイド・プロジェクトにしようと決めたんだ。
だから今、SLEEP PARALYSIS のアルバムがもう1枚完成していて、もう1枚を仕上げようとしているところなんだ。 ライヴで演奏しなければならないという制約なしで作曲できることは、僕の創造性を解放してくれるし、思いつくままにどんなクレイジーな要素も盛り込むことができる。

Q4: Why did you choose the name and theme of Sleep Paralysis?

【STEPHEN】: I used to get it all the time in university when my sleep schedule was beyond fucked and I was chronically sleep deprived. The song “Sleep Paralysis”, which was the first song I wrote for this album, was my musical interpretation of the first time i had sleep paralysis and had the ubiquitous sleep paralysis shadow demon on top of me, and this was before I even knew what sleep paralysis was so it was doubly terrifying.
Originally i was going to call the project Amdusias after the demon that controls the cacophonous music in hell, it seemed pretty fitting, but there were already a few bands with that name and metal bands named after demons are cliche. Luciano of I, Voidhanger was the one who suggested using Sleep Paralysis as the name, and somehow there weren’t any metal bands with that name (on Encyclopedia Metallum at least) and it fit the theme and vibe well so it stuck. Plus I think the name really sells the unsettling and anxiety driven vibe that I’m going for and has in a way shaped how I’m approaching writing going forward.

Q4: なぜ “睡眠麻痺” “金縛り” という名前とテーマを選んだのですか?

【STEPHEN】: 大学時代、睡眠時間がめちゃくちゃで、慢性的な睡眠不足に陥っていたとき、よく金縛りになったんだ。 このアルバムのために最初に書いた “Sleep Paralysis” という曲は、僕が初めて金縛りになったときのことを音楽的に解釈したもので、どこにでもいるような金縛りの影鬼が僕の上に乗っていた。
もともとは、地獄の不協和音を司る悪魔にちなんで Amdusias というプロジェクト名にしようと思っていた。 I, Voidhanger Rec のルチアーノが Sleep Paralysis という名前を提案したんだけど、どういうわけか(少なくともEncyclopedia Metallumには)その名前を持つメタル・バンドがいなかったし、テーマと雰囲気によく合っていたから、それが定着したんだ。それに、この名前は僕が目指している不穏で不安に駆られるような雰囲気をうまく表現していると思うし、ある意味、僕が今後どのように作曲に取り組んでいくかを形作っているんだ。

Q5: What makes Sleep Paralysis so great is that it is piano-driven black metal/avant-garde metal. In the age when metal is all about guitars, why did you decide to put the piano at the center of their music?

【STEPHEN】: Piano is super versatile since it can add melody, harmony, rhythm, and texture in ways you don’t normally find in metal. I wrote a piano piece as an interlude for the 2nd album i wrote last year and had a lot of fun with it and then wrote “Last Drop of Sunlight/Sleep Paralysis” and “Helplessness” before I had an idea of the general direction I wanted for the 3rd album and I figured i might as well keep with the piano centric theme and see how much i could experiment with it. I’ve been a fan of Wreche (who is also on I Voidhanger) for awhile and had seen some piano covers of Deathspell Omega songs, so I knew piano centric black metal could work well. The ragtime-adjacent stuff was definitely a gamble though, but “You Can Never Run Fast Enough” ended up being one of my favorites on this album.

Q5: SLEEP PARALYSIS が素晴らしいのは、ピアノが牽引するブラック・メタル/アヴァンギャルド・メタルであることです。 メタルといえばギターという時代に、なぜピアノを中心に据えたのですか?

【STEPHEN】: ピアノは、メロディー、ハーモニー、リズム、テクスチャーなど、通常のメタルでは見られないようなものを加えることができるので、超万能なんだ。 昨年書いた2ndアルバムの間奏曲としてピアノ曲を書いたんだけど、それがすごく楽しくて、3rdアルバムの大まかな方向性が決まる前に “Last Drop of Sunlight/Sleep Paralysis” と “Helplessness” を書いたんだ。 I Voidhangerにも参加している WRECHE のファンになってしばらく経つし、DEATHSPELL OMEGA の曲のピアノ・カバーをいくつか見ていたから、ピアノ中心のブラックメタルがうまくいくことはわかっていた。とはいえラグタイムに近い曲は間違いなくギャンブルだったけど、”You Can Never Run Fast Enough” は結果的にこのアルバムの中で最も気に入った曲のひとつになったね。

Q6: Neural Glitch, whom I interviewed recently, mentioned that programming is another important instrument. The piano on the album seems to be programming, but why not actually play it?

【STEPHEN】: I used to play piano a lot, but I haven’t played in like 8 years and I don’t have room for a full size weighted-key keyboard right now. I’d love to get back into it at some point. As far as programming, I do like the versatility of being able to write everything in midi and make quick adjustments to see how things sound. Plus being able to adjust the dynamics as needed to get it to sound exactly how I want it is a perk.
I think there’s a bit of a stigma in the metal community about programming instruments (especially drums) because it’s the easy way out, but programming drums (and piano for that matter) to sound convincing and organic is difficult. That said, I am definitely not saying it’s anywhere near as hard as actually playing and recording drums or piano for sure. Ultimately, it’s just a tool for me to fully realize my vision and achieve the vibe I’m going for.
In addition to programming instruments, I think mixing and production plays a huge part into the overall vibe and feeling of an album that I think gets overlooked or is an afterthought a lot of the time. These songs wouldn’t have the same surreal quality if the instruments were mixed completely dry without reverb or delay or any effects on them. I tend to mix as I write so the production elements and tone plays a huge role in the direction I take the music. If I can’t make a section sound like how I want it to sound and it doesn’t fit with the other parts then a lot of times it’ll get scrapped.

Q6: 先日インタビューした NEURAL GLITCH は、プログラミングも重要な楽器だと言っていました。アルバムに収録されているピアノはプログラミングのようですが、なぜ実際に弾かなかったのですか?

【STEPHEN】: 昔はよくピアノを弾いていたんだけど、もう8年くらい弾いていないし、今はフルサイズの鍵盤を置く場所もない。いずれまた再開したいね。プログラミングに関しては、MIDIですべてを書き込んで、どんな音がするかすぐに調整できる汎用性が気に入っている。それに、自分の思い通りのサウンドにするために、必要に応じてダイナミクスを調整できるのも魅力だ。
メタル・コミュニティでは、楽器をプログラミングすること(特にドラム)は簡単な方法だという汚名があるように思う。とはいえ、実際にドラムやピアノを演奏してレコーディングするのと同じくらい難しいとは言わない。最終的には、自分のビジョンを完全に実現し、目指すヴァイブを達成するためのツールでしかないからね。
楽器のプログラミングに加えて、ミキシングとプロダクションはアルバム全体の雰囲気やフィーリングに大きな役割を果たすと思う。もし楽器がリバーブやディレイ、エフェクトをかけずに完全にドライな状態でミックスされていたら、これらの曲は同じようなシュールなクオリティを持つことはなかっただろう。僕は作曲しながらミックスすることが多いので、プロダクションの要素や音色が音楽の方向性に大きな役割を果たす。もし、あるセクションを自分の好きな音にできなかったり、他のパートと合わなかったりしたら、多くの場合、そのセクションは破棄されるんだ。

Q7: The album is as wonderful as Chopin, Debussy, and Liszt married to avant-garde metal! The sustainer pedal is also very effective! What do you think of the piano’s potential in metal, something that guitars don’t have but pianos do?

【STEPHEN】: I really like using the pianos percussiveness, it can add a lot to the rhythm section in different ways while also providing harmony and accents, plus slamming loud dissonant chords sounds sick as fuck over blast beats. Piano works really well for building tension in a song, cluster chords are always fun to play around with for adding a different color to the sound. I think it adds a lot of expressiveness and dynamics to a genre where everything is pushed to the max in the mix. I’ve been experimenting with some other key based instruments like Rhodes piano and Hammond organs on some new stuff I’m working on, so stay tuned for that in the future.

Q7: このアルバムは、ショパン、ドビュッシー、リストが前衛的なメタルと結婚したような素晴らしさですね! サスティナー・ペダルも非常に効果的です!
メタルにおけるピアノの可能性についてどう思いますか?ギターでは出来ないことも出来るのでしょうか?

【STEPHEN】: ピアノのパーカッシブさを使うのがとても好きなんだ。ハーモニーやアクセントを提供しながら、リズム・セクションにさまざまな形で多くのものを加えることができるし、ブラスト・ビートの上で大音量の不協和音を叩きつけると、最高に気持ち悪いサウンドになる。
ピアノは曲の緊張感を高めるのにとても効果的だし、クラスターコードはサウンドに違う色を加えるのに遊んでいていつも楽しい。ミックスですべてが最大に押し出されるジャンルに、表現力とダイナミクスを加えることができると思う。今取り組んでいる新作では、ローズ・ピアノやハモンド・オルガンのような他の鍵盤楽器も試しているので、今後に期待してほしい。

Q8: It’s great that you incorporated chiptune and 8-bit into your music! Did you actually aim for an epic video game music-like world?

【STEPHEN】: For the songs on Sleep Paralysis it was more so just fucking around and seeing how well it would work, luckily it seems to have worked pretty well. I’ve had the idea of trying to do a chiptune + black metal thing for awhile because I hadn’t heard it before or at least haven’t heard it done well, in my opinion. Ultimately I like to experiment, it keeps things fresh and it’s good for coming up with new ideas when you’re in a creative slump. For this album I decided to take the genre guard rails off and just do what came naturally. Moving forward, Sleep Paralysis will become my “what if” project where I can try out all the stupid genre blending ideas I get.
As a kid, sometimes I’d just play a game in order to get to a song I really liked so I could vibe out to it. The ones that really stuck with me even until now are the first Warioland game, the first Nemesis, Pokémon R/B/Y, pretty much any Mario game, Batman Returns for the SNES, and this 90s Learning Company game called Ancient Empires which had an OST that was basically DOS soundcard versions of classical songs.

Q8: チップチューンや8bitを音楽に取り入れたのもたまりませんね!実際、壮大なゲーム音楽のような世界を目指したのですか?

【STEPHEN】: “Sleep Paralysis” の曲は、ただ単に、それがどれだけうまくいくかを試してみただけなんだ。チップチューン+ブラックメタルというアイデアはしばらく前からあったんだ。結局のところ、僕は実験するのが好きなんだ。そうすることで物事を新鮮に保つことができるし、クリエイティブなスランプに陥っているときに新しいアイデアを思いつくのにも適している。このアルバムでは、ジャンルのガードレールを外して、ただ自然に出てきたものをやることにした。今後、SLEEP PARALYSIS は僕の “what if” プロジェクトとなり、そこでは僕が思いつくあらゆるジャンルのブレンドのアイデアを試すことができる。
子供の頃、本当に好きな曲にたどり着くために、その曲に合わせてヴァイブアウトするためにゲームをすることもあった。今でも印象に残っているのは、最初の “ワリオランド”、最初の “ネメシス”, ポケモンR/B/Y”, マリオのほとんどのゲーム、スーファミの “バットマンリターンズ” 、90年代のラーニングカンパニーの “Ancient Empires” というゲームで、OSTは基本的にクラシックの曲をDOSサウンドカードで再生したものだった。

FIVE ALBUMS THAT CHANGED STEPHEN’S LIFE!!

SYSTEM OF A DOWN “First Three Albums”

I’ll cheat and lump the first three System of a Down albums as one, they were some of the first albums I was obsessed with as a kid.

GOD DETHRONED “Bloody Blasphemy”

the first album that got me into black/death metal and every song is a banger.

DEATHSPELL OMEGA “Paracletus” “Drought” “Synarchy of Molten Bones”

I’m going to cheat again and lump together Deathspell Omega’s Paracletus, Drought, and Synarchy of Molten Bones, those albums offer sooooo much musical influence for both Sleep Paralysis and Cerulean, without them I probably wouldn’t have started either band.

DIMMU BORGIR “Puritanical Euphoric Misanthropia”

I was obsessed with this album in high school and college and kicked off my symphonic black metal phase including playing in my first two bands.

Mac Demarco “2/Salad Days”

couldn’t pick between them so might as well mention both. I also listen to a lot of indie music and these two albums got me back into listening and checking out new indie stuff again.

MESSAGE FOR JAPAN

Obviously I’m a big fan of old Nintendo games, I have a lot of nostalgia for them and I’ll still play some on occasion. I had a short phase in college where I watched a few older anime like Pokemon, Cowboy Bebop, Samurai Champloo, Trigun, Blue Gender, Baccano!, and a few others I can’t remember. Mostly basic bitch stuff, I never got too into it. As far as music, I know I’ve listened to a few Japanese black metal bands, the only one I can think of at the moment is Juno Bloodlust (check out the song “Justice is Dead”, it goes hard).
My closing message is to be yourself and find your unique voice from your own unique experience in whatever you do, especially for music. Write music for yourself first and foremost, if you like it then chances are someone else may like it as well, and if not, then at least you have some music you made that you can still enjoy. Sleep Paralysis was written for myself, I’m ecstatic that other people are digging it though! Ultimately, have fun doing whatever you do, even if the output isn’t objectively amazing you’ll still enjoy the process of making it and that’s what matters. If you like what I do, check out my other band Cerulean and keep an eye out for a release late this year and another Sleep Paralysis album sometime next year. Follow me on Instagram for occasional updates @ceruleanguitarist and/or @sleep.paralysis.official.
Thank you for the interview!

もちろん、僕は昔の任天堂のゲームが大好きで、懐かしさもあるし、今でも時々プレイする。大学時代には、ポケモン、カウボーイビバップ、サムライチャンプルー、トライガン、BLUE GENERATION、バッカーノ!みたいなアニメも見ていたけど、ほとんどが基本的なものであまりハマったことはないかな。音楽に関しては、日本のブラックメタル・バンドをいくつか聴いたことがあるけど、今思いつくのは Juno Bloodlust くらいかな(”Justice is Dead “という曲をチェックしてみて!)
最後のメッセージは、自分自身であること、そして何をするにしても自分自身のユニークな経験からユニークな声を見つけること、特に音楽に関してはね。自分が気に入れば、他の人も気に入ってくれるかもしれないし、もし気に入らなくても、少なくとも自分が作った音楽は楽しめるはずだから。”Sleep Paralysis” は自分自身のために書いた作品だけど、他の人たちがこのアルバムを気に入ってくれて、とてもうれしいよ!最終的には、何をするにしても楽しんでやることだ。たとえ客観的に素晴らしいものができなくても、それを作る過程を楽しむことができる。僕がやっていることが好きなら、僕の他のバンド CERULEAN をチェックして、今年後半のリリースと来年の SLEEP PARALYSIS のアルバムに目を光らせていてほしい。時々更新されるInstagramの STEPHEN KNAPP InstagramSLEEP PARALYSIS Officialをフォローしてね。
インタビューをありがとう!

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