NEW DISC REVIEW + INTERVIEW 【ANCIENT DEATH : EGO DISSOLUTION】


EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH JERRY WITUNSKY OF ANCIENT DEATH !!

“Pink Floyd’s My Biggest Influence. I Picked Up a Guitar When I Was 4 Years Old Because Of David Gilmour From Watching Pink Floyd Live at Pompeii. So My Natural Style Is Just Things I Picked Up From Listening And Watching Him.”

DISC REVIEW “EGO DISSOLUTION”

「ATHEIST, CYNIC, DEATH…ANCIENT DEATH はこれらのバンドなしでは存在しなかっただろう。僕がそうした “グループ” を知ったのは、10歳か11歳の頃だった。当時クールだった “トレンド” の枠を超えて、より傷つきやすく内省的なところから曲を書くことで、個人として、ミュージシャンとして、自分らしくいられることを教えてくれたんだ。その体験は文字通り、僕の世界を変えた。僕は今年28歳になるけど、彼らは今でも当時と同じくらい僕にとって重要な存在だよ」
真の芸術は時の試練をものともせず、時代を超え、そして受け継がれる。メタルコアや Djent 直撃世代の Jerry Witunsky は、そのトレンド以上に探求すべきプログレッシブなデスメタルの審美と人間味に魅了され、情熱を注ぎ、ついには日本で愛するバンド ATHEIST の一員としてライブを行うという夢を叶えようとしています。その夢の実現のために大きな助けとなったのが、彼の世界観を体現した ANCIENT DEATH だったのです。
「”Ancient Death” という名前は僕らにとって実に意味があるんだ。それは、僕らの曲 “Voice Spores” の歌詞にある。ここで基本的に語っているのは、今は否定が否定を生み、それが僕たちを互いに分断しているということ。僕たちの見解では、否定性こそが人と人とのつながりにおける古き良き “古代の死” なんだよね」
憂鬱、悲しみ、心の平和、自己成長といったテーマを探求することで、ANCIENT DEATH は、人々がやがて自分自身にも他人にももっと優しく、寛容となり、共感できることを願っています。SNS では他者を否定し、断罪し、攻撃して溜飲をさげる行為が当たり前となった現代。彼らはそんな時代を古き良き “古代の死” と命名しました。デスメタル世界の “つながり” によって夢を叶えた Jerry は、心と魂のつながりの強さを信じています。つい最近、地球上で最も影響力のある人物が共感は “西洋文明の根本的な弱点” だと言及したばかりですが、だからこそ彼らのデスメタルはそうした合理主義に反旗を翻していきます。
「PINK FLOYD に一番影響を受けたっていうだけなんだ。彼らの “Live at Pompei” を見て、David Gilmour の影響で4歳のときにギターを手にしたんだからね。だから僕の自然なスタイルは、彼の演奏を聴いたり見たりして得たものなんだ。また、サウンドトラックの大ファンで、特に宮崎駿監督の映画は大好きで、1作を除いてすべて久石譲が手掛けているよね。僕にとって音楽とは、解放の場なんだ。誰かに何かを “感じさせて”、違う場所に連れて行く…それこそが美しいことだよ」
ANCIENT DEATH の音楽は、メタルを別次元に誘った80年代後半から90年代前半の、プログレッシブで実験的なデスメタルの鼓動を宿しています。しかし、オールドスクールなデスメタルに正直で真っ直ぐでありながらも、決して過去の焼き直しだけには終わりません。音楽を先に進めることこそ、彼らが先人から受け継ぐ美学。彼らがほんの数秒前まであった場所とは全く違う方向へと聴く者を連れて行くような、豊かなサウンドの雰囲気を作り出した時の驚きは、決してあの BLOOD INCANTATION に負けるとも劣らず。
90年代、DEATH や CYNIC が開拓したデスメタルの実験は、オフキルターなリズム、脈打つベースライン、幻覚的なギターの響きで、さながら THE DOORS や PINK FLOYD が見せる精神的な深みへと移行していきます。時折歌われるクリーンな祈りは、濃い瘴気の中で聴く者に手を差し伸べる静寂の声。
常に移り変わるムード、複雑なドラム・パターン、不可解な拍子記号がジグソーパズルのように組み合わさったアルバムは、それでも “Ego Dissolution” エゴを捨て去りすべてをアートとデスメタルのためにのみ捧げられています。だからこそ彼らは、ゴア描写や反宗教的な歌詞にこだわるのではなく、デスメタルらしい安っぽさや陳腐さを感じさせることもなく、私たちの感情の内面や魂の本質を探る、より深いトピックに踏み込んでいくことができたのです。
今回弊誌では、Jerry Witunsky にインタビューを行うことができました。「Rand Burkey は、僕にとってメタル界で最も影響を受けたギタリストだろう。彼のソロとメロディーは他のギタリストにはないものだった!14歳の頃、寝室で彼のパートをかき鳴らし、まるで自分が書いた曲のように人前で演奏することを夢見ていた僕が、実際にステージに立って彼らとまさに同じ曲を演奏しているなんて!デスメタル世界の心とつながりは、とてもパワフルなものだよね」 どうぞ!!

ANCIENT DEATH “EGO DISSOLUTION” : 10/10

INTERVIEW WITH JERRY WITUNSKY

Q1: First of all, what kind of music did you grow up listening to?

【JERRY】: I grew up in a very musically diverse home. Both of my parents were huge music heads. Some of my earliest memories are being in my parents car listening to Black Sabbath’s Sabotage and Pink Floyd’s Animals. My sister and I absolutely adored those records. They exposed us to everything; The Grateful Dead, Slayer, Rage Against the Machine, A Tribe Called Quest, Pantera, you name it. Because they both listened to metal it was fairly easy to get into even more extreme music at such a young age. I heard Evil Dead by Death when I was 10 and my mind completely shifted. I bought my first death metal cd when I was about 11 years old (Death’s The Sound of Perseverance). And it’s been all downhill from there!

Q1: 本誌初登場です!まずは、あなたの音楽的なバックグラウンドからお話ししていただけますか?

【JERRY】: 音楽的にとても多様な家庭で育ったよ。両親ともに大の音楽好きだった。一番古い記憶は、両親の車の中で BLACK SABBATH の “Sabotage” とPINK FLOYD の “Animals” を聴いていたことなんだから。
僕と妹は、そうしたレコードが大好きだった。僕はそうした作品を崇拝していたんだ。他には
GRATEFUL DEAD, SLAYER, RAGE AGAINST THE MACHINE, A TRIBE CALLED QUEST, PANTERA とかね。ふたりともメタルを聴いていたから、若くしてさらに過激な音楽にのめり込むのは簡単だった。
そうして10歳のときに DEATH の “Evil Dead” を聴いて、僕の心は完全に変わったんだ。11歳くらいの時に初めてデスメタルのCDを買ったよ。DEATH の “The Sound of Perseverance” だったね。それからはもう転がるようにのめり込んだよ!

Q2: How was Ancient Death formed? What is the meaning behind the band name?

【JERRY】: I formed Ancient Death with our bassist/vocalist Jasmine and guitarist Ray in 2019. Ray and I have been playing music together for almost 16 years now. We jammed with a few drummers until joining up with Derek in 2021 to record the Sacred Vessel EP. He was only initially going to be a session musician for that release but we had a chemistry like no other so he ended up staying permanently. I also want to give a giant shoutout to Jasmine who learned to play bass specifically for this band. To see her growth as a musician and individual in such a short time absolutely amazes me. The name came from a particular night after rehearsing back in 2019, we all were really happy about a tune we had just written and got extremely stoned at the beach. We were trying to describe what we had done and I think I said something along the lines of “It sounds like ancient fucking death metal”. Ancient Death does mean something to us though, which you can find in the lyrics for our song ‘Voice Spores’. Essentially how negativity begets negativity and that’s what divides us from one another. In our view negativity is the ‘Ancient Death’ of human connection.

Q2: ANCIENT DEATH はどのようにして結成されたのですか?このバンド名に込められた意味は何ですか?

【JERRY】: 僕は2019年にベーシスト兼ボーカルの Jasmine とギタリストの Ray と ANCIENT DEATH を結成したんだ。Ray と僕はもう16年近く一緒に音楽をやっているんだよ。2021年に “Sacred Vessel EP” をレコーディングするために Derek と合流するまで、何人かのドラマーとジャムっていたね。彼は当初、EPリリースのためのセッション・ミュージシャンとして参加する予定だったんだけど、僕たちには他にはないケミストリーがあったから、結局、永続的に参加してくれることになったんだ。また、このバンドのために急にベースを学んだ Jasmine にも大きなエールを送りたい。この短期間で彼女がミュージシャンとして、また個人として成長したのを見ると、本当に驚かされるよ。
バンド名の由来は、2019年にリハーサルを終えたある夜、みんなで作ったばかりの曲にすごく満足して、ビーチですごく酔っぱらったんだ。自分たちがやったことを説明しようとして、”古代のクソ・デスメタルのようだ” というようなことを言ったと思う。でも、”Ancient Death” という名前は僕らにとって実に意味があるんだ。それは、僕らの曲 “Voice Spores” の歌詞にある。ここで基本的に語っているのは、今は否定が否定を生み、それが僕たちを互いに分断しているということ。僕たちの見解では、否定性こそが人と人とのつながりにおける古き良き “古代の死” なんだよね。

Q3: Your music is great and very honest to the death metal of the late 80’s and early 90’s! But why were you drawn to old school death metal when modern metal like metalcore and Djent must have been popular in your generation?

【JERRY】: That type of music just never did it for us as kids. Derek is a bit older than the rest of us, he was 14 years old back in the early 90s already playing with death metal bands like Headrot. So I’d say core and all that was past his time. As for the rest of us, it just never had a grasp on us. No offense to bands in that genre, but we liked things more musical and diverse, with lyrics that just brought you to another world. As young kids we thought it was pretty weak compared to bands like Morbid Angel and Death. We wanted to go heavier, more technical, more progressive.

Q3: あなたの音楽は、80年代後半から90年代前半のデスメタルにとても正直です!ただあなたの世代ではメタルコアやジェントのようなモダン・メタルが流行っていたと思うのですが、なぜオールドスクールなデスメタルに惹かれたのですか?

【JERRY】: そういうタイプの音楽は、子供の頃の僕たちには合わなかったんだ。Derek は僕らより少し年上で、90年代初頭には14歳で、すでに HEADROT のようなデスメタル・バンドと一緒にプレイしていたんだ。だから、彼にとってコアな音楽はも世代が違うと思う。それ以外のメンバーに関しては、コア系が理解できなかったというのが本音だね。
そのジャンルのバンドに悪気はないんだけど、僕たちはもっと音楽的で多様性があって、歌詞も別世界に誘ってくれるようなものが好きだった。若い頃の僕たちは、MORBID ANGEL や DEATH のようなバンドと比べると、コア系のバンドはかなり “弱い” と思っていた。もっとヘヴィで、もっとテクニカルで、もっとプログレッシブなものを求めていたんだ。

Q4: Interestingly, your music is not just a rehash of the past, but a masterful fusion of death metal with the contemplative atmospheres of Pink Floyd. How did you come up with that idea?

【JERRY】: Honestly, I just write what I want to hear. Sometimes that’s ripping and brutal, sometimes it’s calm and beautiful. We never write and go “oh it needs to be this style here” or “let’s write this kind of part here”. I think we just jam out things and if it flows and feels natural then that’s the way it’s meant to be. Pink Floyd’s my biggest influence. I picked up a guitar when I was 4 years old because of David Gilmour from watching Pink Floyd Live at Pompeii. So my natural style is just things I picked up from listening and watching him. I’m also a huge fan of soundtrack music, specifically Joe Hisaishi who worked on all of Hayao Miyazaki’s movies with the exception of one. Music for me is a place of relefection. To make someone “feel” something and bring them to a different place, that’s a beautiful thing.

Q4: 興味深いことに、あなたの音楽は単なる過去の焼き直しではなく、デスメタルと PINK FLOYD の瞑想的な雰囲気を見事に融合させています。そうしたアイデアはどうやって思いついたのですか?

【JERRY】: 正直なところ、僕はただ自分が聴きたいものを書いているだけなんだ。それは時には破裂するようなブルータルなものだったり、穏やかで美しいものだったりする。”ああ、ここはこういうスタイルにしよう” とか “ここはこういうパートを書こう” なんて考えながら書くことはない。ただジャム・アウトして、それが自然な流れで感じられるなら、それがあるべき姿なんだと思う。
だから、PINK FLOYD に一番影響を受けたっていうだけなんだ。彼らの “Live at Pompei” を見て、David Gilmour の影響で4歳のときにギターを手にしたんだからね。だから僕の自然なスタイルは、彼の演奏を聴いたり見たりして得たものなんだ。また、サウンドトラックの大ファンで、特に宮崎駿監督の映画は大好きで、1作を除いてすべて久石譲が手掛けているよね。僕にとって音楽とは、解放の場なんだ。誰かに何かを “感じさせて”、違う場所に連れて行く…それこそが美しいことだよ。

Q5: Speaking of death metal that respects Pink Floyd, Blood Incantation has had great success. What do they mean to you?

【JERRY】: Blood Incantation are great friends of ours and they are absolutely killing it right now! Ray and I played a show in our old band during their first East Coast tour in 2016. As much as we love those guys and everyone has been comparing us to them, they haven’t been a direct influence to our music. Bands like diSEMBOWELEMENT, Lush, Atheist, Autopsy, Cynic, Gorguts, Pink Floyd, and Death are more of our influences. Or rather the atmospheres they create.

Q5: PINK FLOYD をリスペクトするデスメタルといえば、BLOOD INCANTATION が大成功を収めていますね。あなたたちにとって彼らはどんな存在ですか?

【JERRY】: BLOOD INCANTATION は僕たちの素晴らしい友人で、今まさに絶好調!Ray と僕は、2016年に彼らが初めて東海岸ツアーを行った時に、僕たちの古いバンドで共にショーを行ったんだ。彼らのことは大好きだし、みんな僕らを彼らと比較しているけど、彼らは僕らの音楽に直接影響を与えたわけじゃない。diSEMBOWELEMENT,
LUSH, ATHEIST, AUTOPSY, CYNIC, GORGUTS, PINK FLOYD, DEATH といったバンドの方が僕らには影響を与えている。もしかしたら、彼らが作り出す雰囲気には影響を受けているかもね。

Q6: Bands such as Death, Atheist, Cynic, and Pestilence took metal into a different realm in the early 90s, one that was more diverse, progressive, and intelligent. You will be playing with Atheist in Japan, what is your legacy from these bands?

【JERRY】: Those are some of my favorite bands and probably my favorite style of music. Ancient Death wouldn’t exist without those bands. I discovered all those groups when I was about 10 and 11 years old. From pushing beyond the boundaries of what ‘trends’ were cool back then and writing from a more vunerable and introspective place, it showed me I could be myself as an individual and musician. It quite literally changed my world. I’m turning 28 this year, and they still mean as much to me now as they did back then. To play in Atheist is a dream come true. They were my absolute favorite band since I was 12 years old. To go from having posters of Kelly Shaefer and the og lineup on my wall, to sharing the stage every night with him is something I can’t really put words to. Rand Burkey was probably the most influential guitarist in the metal world to me. He just ripped his solos and melodies like no other (upside down mind you)! That fact I used to shred his parts as a 14 year old in my bedroom and dream of playing it in front of others as if I’d written that music to actually be on a stage playing those same songs is like, holy shit! The mind and connection to our world is a very powerful thing.

Q6: DEATH, CYNIC, ATHEIST, PESTILENCE のようなバンドは、90年代初期にメタルをより多様でプログレッシブで知的な別の領域へと導きました。あなたは今年、日本で ATHEIST のメンバーとして演奏しますが、そうしたバンドからあなたが受け継いだものは何ですか?

【JERRY】: 君が挙げたバンドはまさに僕の愛するバンドであり、おそらく僕の好きな音楽のスタイルだろう。ANCIENT DEATH はこれらのバンドなしでは存在しなかっただろう。僕がそうした “グループ” を知ったのは、10歳か11歳の頃だった。当時クールだった “トレンド” の枠を超えて、より傷つきやすく内省的なところから曲を書くことで、個人として、ミュージシャンとして、自分らしくいられることを教えてくれたんだ。その体験は文字通り、僕の世界を変えた。僕は今年28歳になるけど、彼らは今でも当時と同じくらい僕にとって重要な存在だよ。
ATHEIST と演奏できるなんて夢のようだ。彼らは僕が12歳の頃から絶対的に大好きなバンドだったからね。 Kelly Shaefer や当時のラインナップのポスターを壁に貼っていたくらいで、毎晩彼とステージを共にすることになるなんて、言葉では言い表せないよ。 Rand Burkey は、僕にとってメタル界で最も影響を受けたギタリストだろう。彼のソロとメロディーは他のギタリストにはないものだった!
14歳の頃、寝室で彼のパートをかき鳴らし、まるで自分が書いた曲のように人前で演奏することを夢見ていた僕が、実際にステージに立って彼らとまさに同じ曲を演奏しているなんて!デスメタル世界の心とつながりは、とてもパワフルなものだよね。

Q7: The artwork for “Ego Dissolution” reminded me of the artwork for Obituary’s “Cause of Death”. In a way, does it show your respect for them?

【JERRY】: Haha, I’m glad you bring this up. That record is without a doubt a classic and one we all love but the art for that had absolutely no connection to ours. I mean that art wasn’t even supposed to be for Obituary initially, it was supposed to be for Sepultura’s Beneath the Remains. And past that it’s actually a cover for an H.P. Lovecraft book. So to those claiming we’re ripping off that art, it’s like whatever. But if people see that similarity, then cool, it’s a badass record. We put so much time and love into Ego Dissolution. The art was made by Maegan LeMay, who absolutely exceeded our expectations. She’s such an incredible artist. She based the art off of our song Breathe – Transcend (Into the Glowing Streams of Forever) which deals with the connection of our hearts and souls to the Earth. In my view, we’re all connected to one another. And I think we should embrace that.

Q7: “Ego Dissolution” のアートワークを見て、OBITUARY の “Cause of Death” のアートワークを思い出しました。ある意味、彼らへの敬意を表しているのでしょうか?

【JERRY】: ははは、そう言ってもらえると嬉しいよ。あのレコードは間違いなく名盤で、僕らみんなが大好きなものだけど、あのアートは僕らとはまったく関係ないものなんだ。もっといえば、あのアートは当初 OBITUARY のためのものですらなく、SEPULTURA の “Beneath the Remains” のためのものだったはずなんだからね。本当の起源は、実はH.P.ラヴクラフトの本の表紙なんだ。だから、僕らがそのアートをパクっていると主張する人たちかについては、どうでもいいって感じだね。
ただ、みんながその類似性に気づいてくれるって、逆にいえばクールで注目されているレコードってことじゃない。僕らは “Ego Dissolution” にたくさんの時間と愛情を注いだ。アートはMaegan LeMay が担当したんだけど、彼女は僕らの期待を遥かに超えてくれた。彼女はとても素晴らしいアーティストだよ。彼女は僕たちの曲、地球における心と魂のつながりを描いた “Breathe – Transcend (Into the Glowing Streams of Forever)” をもとにアートを制作してくれた。僕の考えでは、僕たちは皆、互いにつながっている。それを抱きしめるべきだと思う。

Q8: There were always great guitar shredders in the great death metal of those days. Personally, I think shred is essential to death metal, and your music is great with lots of perfect guitar shred reminiscent of Chuck Schuldiner! Who is your guitar hero for the band?

【JERRY】: I absolutely agree. Solos are an essential part of our music and for me, lyrical. They’re the words I can’t say. It’s hard to pinpoint one hero but some of my biggest influences are David Gilmour, Chuck Schuldiner, Rand Burkey, Kelly Shaefer, Paul Masvidal, Jason Gobel, Jerry Garcia, Slash, Tony Iommi, Jeff Hanneman, Dimebag Darrell, and although not a guitarist, Chi Cheng from Deftones. His bass playing changed my way of writing music. He’s so unique and inspiring and I can’t stress enough his importance as a player has on my writing style. It’s truly a shame he left this Earth. Ray has a gazillion too, but I know for a fact he absolutely loves Jimmy Page, Eddie Van Halen, Uli Jon Roth, Trey Azagthoth, tons of fingerpicking players like Jerry Reed and Chet Atkins, and most of the ones I stated.

Q8: 当時の偉大なデスメタルには、常に素晴らしいギター・シュレッダーがいましたね。個人的には、デスメタルにシュレッドは不可欠だと思っていますが、あなたの音楽にはあの Chuck Schuldiner を彷彿とさせる完璧なギターシュレッドが多く存在していて素晴らしいですね!
バンドにとってのギター・ヒーローは誰なんですか?

【JERRY】: まったく同感だよ。ソロは僕らの音楽に欠かせないものだし、僕にとってはリリカルなものでもある。ヒーローを一人に絞るのは難しいけど、一番影響を受けたのは David Gilmour, Chuck Schuldiner, Rand Burkey, Kelly Shaefer, Paul Masvidal, Jason Gobel, Jerry Garcia, Slash, Tony Iommi, Jeff Hanneman, Dimebag Darrell、そしてギタリストではないけど、DEFTONES の Chi Cheng だね。彼のベース・プレイは、僕の作曲方法を変えたんだ。彼はとてもユニークで刺激的で、彼のプレイヤーとしての重要性が僕の作曲スタイルに与えた影響はいくら強調しても足りないくらいだ。彼がこの世を去ったのは本当に残念だよ。
Ray にもたくさんいるけど、彼が Jimmy Page, Eddie Van Halen, Uli Jon Roth, Trey Azagthoth, それから Jerry Reed や Chet Atkins といったフィンガーピッキング・プレイヤーを愛していることは確かだ。

FIVE ALBUMS THAT CHANGED JERRY’S LIFE!!

Linkin Park “Meteora”

Pink Floyd “The Dark Side of the Moon”

U2 “The Joshua Tree”

Atheist “Unquestionable Presence”

Deftones “Around the Fur”

MESSAGE FOR JAPAN

Massively! Like I stated earlier, I love Joe Hisashi’s work with Hayao Miyazaki. Those Studio Ghibli films; particularly Laputa: Castle in the Sky, Princess Mononoke, Kiki’s Delivery Service, and Spirited Away are some of the most important pieces of art in my life. I’m a HUGE Legend of Zelda and Final Fasntasy (particularly VII and XII) fan. Lost in Translation (set in Tokyo) is one of my favorite films ever. I’m also big into manga and anime (Sailor Moon, Death Note, Neon Genesis Evangelion, etc.). For music I really love Boris and that first Babymetal record. I’ve wanted to go to Japan since I was 7 years old. I used to watch Guns N’ Roses live in Tokyo ‘92 and have wanted to visit there since. I told myself at that age if I could ever play a show in Tokyo, at whatever capacity, then I made it. Can’t believe I’ll be playing there with Atheist this June.
Thank you so much for the interview. And thank you to everyone who has given Ego Dissolution a chance. We appreciate you more than you know. Ancient Death hopes to come to Japan soon! Worship the true cosmic flow that is…ANCIENT DEATH!

日本の文化はマッシブだよ!先ほども言ったように、僕は宮崎駿監督と久石譲の仕事が大好きなんだ。特に “天空の城ラピュタ”、”もののけ姫”、”魔女の宅急便”、”千と千尋の神隠し” などのスタジオジブリ作品は、僕の人生で最も重要な影響のひとつだよ。それにゼルダの伝説とファイナルファンタジーの大ファンでもある(特にVIIとXII)。”ロスト・イン・トランスレーション”(東京が舞台)は、これまでで最も好きな映画のひとつだよ。漫画やアニメ(”セーラームーン”、”デスノート”、”新世紀エヴァンゲリオン”など)も大好き。音楽は Boris と BABYMETAL の最初のレコードが気に入っているよ。
7歳の頃から日本に行きたいと思っていたんだ。GUNS N’ ROSES の92年の東京のライブ・ビデオを観て以来、ずっと日本に行きたいと思っていたんだよ。もし東京でライヴができるのなら、どんなキャパシティのライヴであれ、その時は必ずやると、その時自分に言い聞かせていたんだ。今年の6月に ATHEIST として東京で演奏できるなんて信じられないよ。
インタビューをありがとう。そして、”Ego Dissolution” にチャンスを与えてくれたすべての人に感謝を。君たちが思っている以上に感謝しているんだ。近いうちに、ANCIENT DEATH も日本に行けたらいいね!ANCIENT DEATH という真の宇宙の流れを崇めよ!

JERRY WITUNSKY

JERRY は ATHEIST のメンバーとして来日!チケットのご購入はこちら!

ANCIENT DEATH Facebook

ANCIENT DEATH Bandcamp

mmmB5dvKwaCcAEznJZ

PLZ FOLLOW US ON FACEBOOK !!

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です