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NEW DISC REVIEW + INTERVIEW 【TTNG : DISAPPOINTMENT ISLAND】


EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH TIM COLLIS OF TTNG !!

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UK Based Math-Rock / Emo Trio, TTNG Has Just Released Their 3rd Record “Disappointment Island” !! Full of Emotion & Melancholy, No Disappointment Here!!

DISC REVIEW “DISAPPOINTMENT ISLAND”

UK オックスフォードが生んだ Math-Rock / Emo の奇才、TTNG が3rdアルバム “Disappointment Island” をリリースしました!!
ニュージーランド沿岸、実在する島の名前をタイトルに冠したアルバムは、完全に4ピースからトリオになって初の、バンド名を THIS TOWN NEEDS GUNS から改名して2枚目の作品。
インタビューで語ってくれた通り、”Disappointment Island”、”失望の島”とは彼らの母国UKがEU離脱に向けて進んでいる状況を皮肉ったタイトルでもあるのです。その背景を鑑みれば、アルバムが少し物悲しく、メランコリックなムードを帯びていることにも納得が行きますね。
静と動の対比、遂にダイナミズムを極めたように思える “Disappointment Island”。アルバムクローサー “Empty Palms” は現在の TTNG を象徴するような楽曲です。シルクのように繊細な Henry Termain の美声が紡ぐメロディーは静寂と喧騒を司り、キャッチーかつ非常に雄弁。加えて、見事なサウンドスケープを創出する楽曲のアトモスフィアは、彼らの興味が Post-Rock 方面に振れていることを顕にしています。
RUSSIAN CIRCLES, PELICAN でお馴染みの、Greg Norman によってレコーディングが行われた事実、さらに The World Is A Beautiful Place & I Am No Longer Afraid To Die とツアーを行ったことから鑑みて、TTNG がこういった手法を全面に押し出すことはもはや驚きではないでしょう。実際、バンドにとって最も長い部類に入る5分37秒の “Whatever, Whenever” は PELICAN を想起させるような轟音パートで幕を閉じます。
ギタリスト、Tim Collis のフレーズセンス、才能が爆発した “In Praise of Idleness” も同様に美しい景色が視界に広がるような音楽。Math-Rock バンドとしての矜持を証明するかのような優美なシンコペーションが白眉ですね。
とは言え、勿論、彼らのテクニカルで複雑な1面を強調した楽曲もアルバムの聴き所の1つ。”A Chase of Sort” で聴ける流れるようなタッピングフレーズや Chiris Collis による変拍子を逆手にとった印象的なドラミングはまさに TTNG のトレードマーク。”Destroy The Tabernacle!” のテクニカルでエスニックなムードもアルバムに良いアクセントを加えています。ただし、トリオとなったことが作用したのか、全てのトーンがよりオーガニックに仕上げられていることは記しておくべきでしょう。
今回弊誌では才気溢れるギタリスト Tim Collis にインタビューを行うことが出来ました。ドラムスの Chiris とは兄弟でバンドの核となっていますが、発するエモーションは Kinsella ファミリーにも迫っていますね。どうぞ!!

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TTNG “DISAPPOINTMENT ISLAND ” : 9.3/10

【INTERVIEW WITH TIM COLLIS】

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Q1: How was Japan tour 2014? You’ve been to Japan twice. Did you enjoy our country?

【TIM】: It was incredible thanks. I think Japan is one of our favourite countries to play. We love the people, culture, food and robotic toilets that your country has to offer.

Q1: 2014年の Japan Tour はいかがでしたか? 2度目の来日でしたが。

【TIM】: 信じられないくらい素晴らしかったよ、ありがとう。日本は大好きな国の1つだよ。人も、文化も、食事も、ウォシュレットも、君の国のものが大好きなんだ。

Q2: So, you played with lot’s of Japanese bands on the tour, like LOW-PASS, Mirror, Uchu-conbini. Also, you have good relationship with toe. How is your impressions about Japanese Math / Post Rock bands?

【TIM】: We have a lot of influences from Japan such as those mentioned above. Every Japanese band that we’ve had the honour of playing with have just blown us away. Every aspect of their music is so well thought out and executed extremely proficiently. Every time we play with bands in Japan, we all feel like we really need to rehearse our instruments a lot more!! We have a lot of respect for the high quality music and performance of the bands we’ve been lucky enough to play with there.

Q2: ツアーでは、LOW-PASS, Mirror, 宇宙コンビニといった日本のバンドと共演しましたね。toe とも良い関係を築いているようですが、日本のマスロック、ポストロックバンドにはどういった印象をお持ちですか?

【TIM】: 君が挙げたような日本のバンドから、僕たちはとても影響を受けているんだ。僕たちが共演したバンドは全て驚きを与えてくれたね。彼らの音楽は全ての要素が考え抜かれていて、究極に熟練していたよ。
日本のバンドと共演する度に、もっと楽器を練習しなければと全員が感じるんだ。彼らの音楽的クオリティーやパフォーマンスをとても尊敬しているし、日本で共演出来てとてもラッキーだったね。

Q3: With the release of “13.0.0.0.0”, you changed band name from This Town Needs Guns to TTNG. Could you tell us about the story behind that?

【TIM】: Well the band name was brought about as a joke. In the context of the UK, where there are very few guns (our police don’t even carry them), the full name never really carried any negative connotations. Although of course, most people here would indeed be against guns and the potential violence they can cause, the band name never really had that stigma attached to it. It was always more obvious that it was a joke and not really to be taken seriously.
When we began playing abroad more often, particularly in the US, where there is a real and very visible problem involving violence with guns, we were suddenly more aware (and uncomfortable) with the immediate message the band name might have conveyed. For us, it felt like the meaning of the name seemed to change from an obvious joke to a more controversial and negative message. This is something we wanted to make less visible and distance ourselves from. Although we technically still go under the name ’ This town needs guns’, we try to show some sensitivity to the negative message it can be associated with and therefore go under an acronym to decrease the visibility of the name.
This in itself was met with distaste from some people with a few fans claiming we had lost our integrity and had bowed down to pressures of political correctness. At the end of the day, we simply did what we felt most comfortable with and are happy with that decision.

Q3: 前作 “13.0.0.0.0” のリリースに伴って、バンド名を THIS TOWN NEEDS GUNS から TTNG に変更しましたが、どういった理由があったのですか?

【TIM】: バンド名は元々、ジョークみたいなものだったんだよ。UKにはほとんど銃が存在しないんだ。警察官さえ所持していないほどでね。だから銃が必要だという笑いにしてみたんだけど、決してネガティヴな意味を込めた訳ではないんだよ。
けれども、ほとんどの人間は勿論、銃とそれがもたらす暴力の可能性に反対だし、バンド名がそういった不名誉なスティグマを背負うことは避けたかったのさ。当然、明らかにジョークだし、シリアスに取られるべきことではないけどね。
海外でショーを行うことが多くなって来て、特にUSでは、銃による暴力が現実的で非常に目に付く問題だったから、僕たちは突然、バンド名が生むメッセージに危機感を覚え不快に感じるようになったんだ。つまり、バンド名がただの明らかなジョークから、物議を醸すネガティヴなものに変化したように感じたのさ。そういったことからは距離を置きたかったね。だけど、その名前も浸透していたから、頭文字を取ってある程度見える部分を減らすことにしたんだよ。
そうすることで、僕たちの品位を汚したとか、政治的正当性による圧力に屈したなどと嫌悪したファンもいたんだけどね。いつの日にかこの決断力が単に心地よく満足いくものになればいいね…。

Q4: Anyway, your newest album, masterpiece “Disappointment Island” is just out now! The album title seems to be Named after a real island off the coast of New Zealand. Does the incident of Dundonald relate to a concept of the album?

【TIM】: Ha ha – it doesn’t actually relate to the incident of this shipwreck although I wish we could claim that. That’s a much cooler story! We simply found the name of the island pretty funny and after finding out that it was actually a real place, we just had to name the album after it. It also seems a lot more relevant and tied in to the current political upheaval in the UK; with our country leaving the European Union and seeming to want to segregate itself from a bigger (and in my opinion) stronger community. We certainly all feel disappointed with our island for this reason but I guess we don’t need to get into politics too much.

Q4: 最新作 “Disappointment Island” がリリースされましたね!アルバムタイトルは、ニュージーランド沖の島の名前を使用していますが、その島で起きた Dundonald 号の遭難事件とアルバムのコンセプトに関わりはありますか?

【TIM】: はは(笑)。あの沈没とは実際関係ないよ。それならまだ良かったんだけどね。
タイトルの裏にはクールな話があってね!最初はただ面白い島の名前を見つけたと思っていたんだ。その後実在すると知ってね。アルバムタイトルにしないとと思ったんだよ。それは今のUKの政治的激変に強く関係し結びつくと思ったからなんだ。
僕たちの国はEUを離れようとしていて、大きく強い(僕の考えだけど)コミュニティーから離れたいように思えるね。僕たちのバンドは全員が間違いなく、そういう理由で僕たちの島に失望しているんだ(Disappointment Island とは失望の島という意味)。まあ、あまり政治に立ち入る必要はないと思うけどね。

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Q5: The artwork is also so impressive. It seems to be created by Ukrain artist Irena Zablotska. You know, the artwork of TTNG is always impressive. To tell the truth, when I first knew you was awesome artwork of “Animals”. So, how did you find the artwork this time?

【TIM】: Actually, it was a very random occurrence. We stumbled across some of Irena’s beautiful artwork on the internet and just kept looker further and further at some of her art. After spending some time on her website (http://www.zablotska.com) and talking to her about some of the pieces, we all agreed on the artwork that was eventually used for the album. I love the fact that some of her images are supposedly based on dreams or things she has seen in a sub-conscious state. The soft, curved lines and vivid colour palette really give this idea of something other-worldly or in a different plane of existence.

Q5: あなた達のアートワークはいつもクールですが、今回も素晴らしいですね!ウクライナのアーティスト、Irena Zablotska の手によるものだそうですが、どういった経緯で彼女に依頼したのですか?

【TIM】: とても偶発的な出来事だったんだ。僕たちはインターネットで彼女の美しいアートワークを幾つか見つけて、夢中になったんだよ。彼女のサイトでしばらくアートワークを眺め続けた後、彼女と実際に作品について話したんだ。そしてバンド全員が彼女を起用することに納得したんだよ。
彼女の作品の内いくつかは、彼女が見た夢や無意識下のイメージが元になっていて、そこが気に入っているんだ。ソフトにカーブしたラインとヴィヴィッドな配色が、このアイデアを異世界のものにしてくれたね。

Q6: How was the writing process? This is the second album to feature the band as a trio after former bassist Jamie Cooper left. Do you want to be back 4 piece again someday?

【TIM】: Actually this is the first album we wrote as a three piece from start to finish. The writing process was split into two different sessions; we began work on some of the songs on the album back in 2012 when we visited a rehearsal studio in Brighton, UK. We wrote about 10-12 ideas and ended up feeling quite unsure about them. We dropped them for a couple of years and then re-visited some of the demos we had recorded, slowly feeling that actually there were some worthwhile ideas we should work on. We ended up using maybe 6-7 ideas on the album. The second session was in 2014 where Chris (drummer) and I started jamming through some new riffs I had written. There were around 5 or 6 ideas and we ended up using two of them after Henry (vocals,bass) began finding them more accessible for vocals.
We don’t really have any plans to ‘go back’ to being a four piece. It is fun now and then when we tour with our friend Henry Kohen (Mylets), who is also on Sargent House records, and he plays some instruments for us on songs where we need four people. He is a real talent by the way, his stuff as Mylets is well worth checking out if you haven’t already! .

Q6: ライティングプロセスはいかがでしたか?ベーシスト Jamie Cooper が離脱し、トリオとしては2枚目の作品だと思いますが、また4人組に戻る日は来るのでしょうか?

【TIM】: 最初から最後までという意味では、トリオとして作った初のアルバムだよ。
ライティングプロセスは2つの異なるセッションに別れていてね。このアルバムのいくつかの楽曲は、2012年にブライトンのスタジオを訪れた時に取り掛かったんだ。10~12のアイデアを書いたんだけど、結局あまり納得が行かなかったんだよ。だからそのアイデアを2年ほど寝かせて、改めてデモを確認してみたんだ。すると、徐々に作品にする価値があると感じるようになって来たのさ。
2度目のセッションは2014年で、ドラマーの Chris と僕で、僕の書いたリフをジャムっていたんだ。そこから5~6個のアイデアが生まれて、結局その内2個をボーカル/ベースの Henry がよりキャッチーな形でボーカルをつけ使用することになったんだよ。
僕たちは4ピースに”戻ろう”とは思わないよ。今は楽しいし、友人で MYLETS の Henry Kohen がツアーを一緒に回ってくれて、人が必要な時は何かしら楽器を演奏してくれるからね。実際、彼の才能は素晴らしいよ。もしまだ MYLETS をチェックしていないならぜひ!

Q7: I felt “Disappointment Island” is the record combining the intricacies of “Animals” and hooks of “13.0.0.0.0”. Did you intend to mix aspects of these two albums? Or, was the record definitely new challenge for you?

【TIM】: I dont think we ever really intend to do anything specific with our music. We’ve kind of fallen into playing kind of challenging music that can be described as intricate or technical but its not really a conscious effort to make it a particular way. Like most bands, we simply enjoy getting together and playing a riff or section that one of us has come up with and then trying to write alongside it. I definitely feel that we have written better songs on this record in terms of the sum being greater than the parts. For me, each instrument seems to compliment the others on this record compared to our previous releases.

Q7: “Disappointment Island” は “Animals” の複雑さと、”1.3.0.0.0.0″ のフックを併せ持った作品だと感じました。制作前にそういった意図はありましたか?

【TIM】: 僕たちは何か特別な意図を持って音楽を作ることはないんだよ。確かに僕たちの音楽は、複雑とかテクニカルとか形容される、チャレンジングな音楽に分類されて来たね。だけど意識してそうしている訳ではないんだよ。
ほとんどのバンドがそうであるように、僕たちは単に集まって楽しみながら、誰かが思いついたリフやパートをプレイして、楽曲にしていくだけなんだ。僕は間違いなく、このレコードで僕たちはより良い楽曲を書いたと感じているよ。パートよりも全体という意味でね。以前の作品に比べてどの楽器も賞賛出来ると思う。

Q8: When I talked with you yesterday, you mentioned about Wishborn Ash. I thought your main influence was Math/Emo/Post-Rock like American Football, Ghosts and Vodka. But, for example, the song like “Destroy the Tabernacle!” reminds me such a traditional prog rock or The Mars Volta, and even Tool. What’s the prog influences to you?

【TIM】: Well if I had to drop a good prog band in there, i’d have to mention Gentle Giant. We’ve actually only become aware of them in the last few years but they’re pretty incredible. I don’t think they are a major influence though but t’s seriously fun to watch their live videos. We’re big fans of the Mars Volta and Tool that you mentioned but I guess a really direct prog sound hasn’t permeated into most of our songs. We do like a bit of everything though and have been known to jam on some early Genesis, King Crimson too now and then.

Q8: 昨日あなたとお話した時に、WISHBORN ASH の話が出ましたね。あなた達の影響元は、AMERICAN FOOTBALL, GHOSTS AND VODKA といった Math / Emo / Post Rock だと感じていたのですが、”Destroy the Tabernacle!” のようにプログ要素、TOOL や THE MARS VOLTA からの影響を含んだ楽曲も存在しますよね?

【TIM】: もし1つ優れたプログバンドを挙げるとしたら、GENTLE GIANT だね。ここ数年で彼らのことを知ったんだけど、本当に驚異的だよ。彼らから強い影響を受けているとは思わないけど、彼らのライブビデオを見るのが真剣に楽しいんだよ。君が挙げたように、TOOL や THE MARS VOLTA の大ファンでもあるよ。だけどプログサウンドが直接僕たちの楽曲に浸透しているとは思わないな。まあ、初期の GENESIS や KING CRIMSON をジャムったりはするけどね。

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【FIVE ALBUMS】

FIVE ALBUMS THAT CHANGED TIM’S LIFE!!

FOO FIGHTERS “THE COLOUR AND THE SHAPE””S.T.”

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【TIM】: These were probably some of the first records I actually went and bought myself having saved up my pocket money. Although I kinda laugh at the fact I’ve chosen these, I really think that as a young kid, these records were quite pivotal and made me want to learn to play the guitar and play in a band. I think everyone learning guitar starts off with those big power chords and plays covers and there’s a lot to be said for that stage of playing music. I think it was a really vibrant and creative time in my life where i was excited not just by listening to music but starting to create it and express myself through it.

【TIM】: これらはおそらく、僕がお金を貯めて買った初めてのレコードだよ。この2枚を選んだのは面白かったね。子供の頃の僕には本当に重要で、ギターを学んでバンドでプレイしたいと思わせてくれたんだから。みんなまずはこういうビッグなパワーコードやカバーからギターを学び始めるのさ。僕の人生でも最も輝かしくクリエイティブな時間だったよ。ただ音楽を聴くだけじゃなく、創造し、自分を表現し始めていたのさ。

THE SMASHING PUMPKINS “MELLON COLLIE AND THE INFINITE SADNESS”

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【TIM】: I think this double album is a real masterpiece. I have listened to it for nearly 20 years and I’m still never bored by it. Billy Corgan is a pretty incredible song writer (especially at this time) and I’m always in absolute awe of the tones that Flood and Alan Moulder helped produce on this record. I could say a lot more but won’t. Chris and I are mega pumpkins fan-nerds

【TIM】: このダブルアルバムは真の傑作だと思う。もう20年近く聴いているけど、未だに飽きることがないね。Billy Corgan は驚異的なソングライターさ。特に当時はね。Flood と Alan Moulder のトーン、プロデュースにも多大な敬意を表するよ。もっともっと語れるんだけどね。Chris と僕は Smashing Pumpkins の大ファンなんだよ。

GHOST AND VODKA “PRECIOUS BLOOD” & OWLS “S.T.”

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【TIM】: Ok so I’m cheating and doing two here…G & V were the first band I heard using really noodley guitar riffs and alternate tunings. I have a terrible memory for most things in life but I can still remember exactly what I was doing and where I was when I heard Victor Villarreal’s incredible guitar work coming out of the the speakers in my brother’s room. I literally froze and was like ‘Woahhh what the hell is that guy doing!?’. After getting into this album, Vic’s playing really began to come through and influence my playing.
The first record by Owls, is probably my favourite record of all time. There was something incredibly unique happening on these songs for me; impressive technical playing and busy-ness but also a real beauty in the melodies that were coming out and an appreciation for the space in the music when there finally was time to breathe. With all this being juxtaposed with Tim Kinsella’s unique vocals, it was just next level for me. I’d never really heard a band combining elements of calm and chaos so well and still ending up with songs that were super catchy. A hugely influential record for me in terms of inspiration on my playing style.

【TIM】: ちょっとズルをして2枚挙げるね。GHOST & VODKA は本当に狂ったリフとオルタナティブなチューニングを使用したバンドの中では初めて聴いたんだ。僕の記憶力は酷いものだけど、Victor Villarreal の信じられないギターワークが兄の部屋のスピーカーから流れて来た時に、どこに居て何をしていたかは正確に覚えているよ。僕は文字通り固まって、「うわー、この人はいったい何をやっているの?!」と言ったんだ。それからこのアルバムにハマったね。Vic のプレイは本当に僕に影響を与えているよ。
OWLS のデビュー作は、おそらく僕の1番好きなレコードだね。信じられないくらいユニークなものが楽曲に詰まっているんだよ。印象的で忙しいテクニカルさと共に、真に美しいメロディーも併せ持つんだ。それら全てが Tim Kinsella のユニークなボーカルと共存しているね。ただ僕にとってネクストレベルだったんだ。それまでは静寂とカオスを結びつけるバンドを聴いたことがなかったね。付け加えると、スーパーキャッチーでもあるんだ。プレイスタイルのインスピレーションという面で多大な影響を受けたね。

MAKE BELIEVE “S.T.”

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【TIM】: Again, super cool noodley guitar and crazy drums – Sam Zurick and Nate Kinsella are two of my favourite musicians and alongside Bobby Burg on bass, the rhythms on this record are great. When I first heard ‘Abracadabra thumbs’ on this record, I literally nearly shit myself.

【TIM】: このアルバムはギターに加えて、ドラムスもクレイジーだね。Sam Zurick と Nate Kinsella は僕のフェイバリットミュージシャンだよ。ベースの Bobby Burg と並んでね。とにかくリズムが素晴らしいアルバムだよ。最初に “Abracadabra Thumbs” を聴いた時は、もうちょいでチビるところだったよ。

BJORK “VESPERTINE”

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【TIM】: I love this record. It’s tonally incredibly beautiful and the vocal work is stunning. I really enjoy listening to this record with headphones – its super atmospheric and theres a really great mix between organic sounding instruments like the harp and the vocals of the Icelandic choir, all mixed with harsh electronic drums and percussion. There are some really nice subtle sounding sections of songs and I always seem to notice something different in the background with each listen.

【TIM】: このレコードは大好きさ。驚異的に美しく、ボーカルは見事の一言だね。このレコードはヘッドホンで聴くのが好きなんだよ。スーパーアトモスフェリックで最高のミキシングが味わえるよ。ハープやアイスランド聖歌のボーカルが実にオーガニックだね。そこにトゲトゲしいエレクトロニックドラムスやパーカッションが加わっているね。聴く度に新しい発見があるよ。

【MESSAGE FOR JAPAN】

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I love you Japan, can’t wait to come back and play some shows and end each night shouting ‘Kanpai!!!!’

日本、愛してるよ!ショーでプレイしに戻るのが待ちきれないよ。毎晩”乾杯!!!!”って叫ぶんだ!

TIM COLLIS

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