EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH TREY DALTON OF INTER ARMA !!
“Extreme Metal Experimenters” From Virginia, INTER ARMA Has Just Released Epic & Diverse new album “Paradise Gallows” !!
DISC REVIEW “PARADISE GALLOWS”
ヴァージニアが生んだモダンメタルの進化形、 “Prog Doom” “Extreme Metal Experimenters” バンド、INTER ARMA が最新アルバム “Paradise Gallows” をリリースしました!!Southern Rock, Prog, Black Metal, Sludge, Doom, Death Metal, Post-Metal など多種多様な影響を取り込んだ彼らの音楽性は、エクレクティックがキーワードのシーンの中でも一際際立っていますね。
最新作 “Paradise Gallows” はより直接的に影響の数々を表層化し、見事にミックスさせた大胆でチャレンジングな作品となりました。アルバムオープナー、”Nomini” を聴けば、彼らが PINK FLOYD や CAMEL のような 70’s Prog Rock に深く心酔していることが分かるでしょう。アコースティックギターと、美しくメロディアスなツインギターハーモニーで紡がれる楽曲は、David Gilmour の手法を想起させます。
続く “An Archer In The Emptiness” が “Covenant” 時代の MORBID ANGEL や NEUROSIS をミックスしたような、無慈悲なまでにヘヴィーで、無調とも言えるほど取り付く島もないトラックであることは、”The world’s heaviest act and also the prettiest” (世界で最もヘヴィーかつプリティ)と例えられるバンドの2面性をまさしく表現しています。
同様の方法論は、ドラマー T.J. のパワフルでチャレンジングなリズムが骨格となる、BAROESS や MASTODON への挑戦状、”Violent Constellations” から、DOORS の Jim Morisson を想起させる Paparo の歌唱が見事なアルバムクローサー “Where The Earth Meets The Sky” の流れにおいても使用されています。インタビューでも語っている通り、”Paradise” “Gallows” という相反するアルバムタイトルからもこの作品が二分法、対比の妙に支配されていることは明白ですね。
奇しくも “Nomini”, “Where The Earth Meets The Sky” というサイケデリックな世界観を持った楽曲に挟まれているようにも見える “Paradise Gallows”。そしてアルバム中盤に配された “Potomac” には作品を第1幕、第2幕に分割する役割があるようにも思えます。なぜなら、”Potomac” には “Nomini” のメロディーが再度利用されており、加えて美しくも切ないピアノの音色により、71分のエピックにとって素晴らしいブレイクとなっているからです。
実際、アルバムのハイライトは第2幕の頭、タイトルトラックの “The Paradise Gallows” で訪れます。Doom 版 “Shine On You Crazy Diamond” とも言えるような壮大かつ時代を股に掛けるような名曲は、ギタリスト Trey の名演なしには語れません。モダンメタルシーンにおいて、彼ほどエモーショナルなオブリやリードを聴かせるギタリストは存在しないでしょう。楽曲的に見ても、Prog, Doom, Psychedelic が同居する実験的でありながら実に魅力的に仕上がりとなっていますね。
モダンメタルを体現するような多様性を持つ作品に仕上がった “Paradise Gallows”。今回弊誌ではギタリスト Trey Dalton にインタビューを行うことが出来ました。どうぞ!!
INTER ARMA “PARADISE GALLOWS” : 9.4/10
【INTERVIEW WITH TROY DALTON】
Q1: This is the first interview with you. So, at first, could you tell us about your band? How did Inter Arma come to be? What’s the meaning behind your band name “Inter Arma”?
【TREY】: Hey! I’m one of the guitarists, Trey. We’re all just weirdos from Richmond, Virginia who play heavy metal together. Inter Arma formed almost a decade ago when TJ (drums), Steven (Guitar), and a few other musicians started playing music together. Nothing very special. The name references a poem by the Latin poet Cicero and translates to “In times of war”.
Q1: 本誌初登場です!まずはバンド結成の経緯と、”Inter Arma” というバンド名の由来を教えていただけますか?
【TREY】: やあ、僕はギタリストの1人、Trey だよ。バンド全員がバージニア州リッチモンド出身で、メタルをプレイしているんだ。INTER ARMA はだいたい10年前に TJ (Drums)、Steven (Guitar) とあと何人かのミュージシャンで始めたんだよ。何も特別なことはないさ。
バンド名は、詩人 Cicero の詩を元にしていて、訳すと”戦いの時”という意味なんだよ。
Q2: Could you tell us about your musical upbringings? What inspired you to become a musician?
【TREY】: We all grew up listening to heavy metal and classic rock, but we also were heavily influenced traditional American music like bluegrass and old country music. I personally was influenced and inspired by a lot of 70s guitar music, Pantera, Peter Gabriel, and weirdo death metal like Gorguts.
Q2: あなたの音楽的なバックグラウンドを教えていただけますか?
【TREY】: 僕たちは全員が、メタルやクラッシックロックを聴いて育ったね。だけど、同時にトラディショナルなアメリカの音楽性、ブルーグラスやカントリーにも大きな影響を受けているんだよ。
個人的には、70年代のギターミュージック、PANTERA, Peter Gabriel, あとは Gorguts のように変わった Death Metal から影響を受けているよ。
Q3: Your newest album is just released! When you named it “Paradise Gallows”, what was in your mind? Could you tell us about the concept or lyrical themes of “Paradise Gallows”?
【TREY】: Mike (vocals) came up with all the lyrical ideas and they cover a lot of themes. There’s a lot of misanthropy and anger, disgust with current US political trends. Mike also liked the idea of the dichotomy between the word “Paradise” and “Gallows”. Happiness and death, nature and destruction. It’s funny how sometimes words that have such drastically different meanings can be have similarities.
Q3: 新作のタイトルを “Paradise Gallows” とした理由、併せてアルバムのコンセプトや歌詞のテーマを教えてください。
【TREY】: ボーカルの Mike が全ての歌詞を手がけているんだけど、様々なテーマを扱っているよ。人間嫌い、怒り、嫌悪。現在アメリカの政治で起きていることさ。Mike は同時に二分法を好んでいて、”Paradise” と “Gallows” という相反する言葉を組み合わせたのさ。
幸せと死、自然と破壊。劇的なまでに異なる言葉が時に似た意味を持つことがあるのは面白いよね。
Q4: How was the writing process? Your previous release “The Cavern” EP was recorded only one song but it was 45 minutes epic. How have you changed, evolved from “The Cavern”?
【TREY】: “The Cavern” was actually written a long long time ago, even before “Sky Burial”, and only recorded a few years ago. We’ve definitely changed a lot since that was created. We all contribute riffs and ideas and then combine them and brainstorm together until songs form. Nothing is too out of the ordinary.
Q4: ライティングプロセスはいかがでしたか?前作 “The Cavern” EP は45分1曲という形でしたが、そこからどう進化しましたか?
【TREY】: “The Cavern” は実を言うとかなり前に書かれたものなんだよ。おそらく、”Sky Burial” よりも前なくらいにね。そして何年か前にレコーディングしただけなんだ。
あの作品が作られてから、僕たちは間違いなく大きく変わったね。全員がリフやアイデアに貢献し、楽曲として完成するまでしっかり話し合うんだよ。
Q5: Album opener, “Nomini” has the mood of Pink Floyd / David Gilmour. And the same phrase appears on “Potomac” again. Why did you use it in the middle part of the album again?
【TREY】: We liked the idea of breaking the record up a little bit and adding some different kind of pacing. Throwing a curveball into the middle of the record keeps things fresh, I think.
Q5: アルバムオープナー、”Nomini” には PINK FLOYD, David Gilmour のムードがありますね?同じフレーズが、アルバム中盤の “Potomac” で再度登場しますが?
【TREY】: 僕たちはレコードを少し分解して、ペースを変化させるアイデアが好きなんだよ。レコードの中盤にカーブを投げて、フレッシュな感覚をもたらしているんだよ。
Q6: Speaking of Pink Floyd, you are often called “Prog Doom” band. Actually, the title track “The Paradise Gallows” reminds me doomy “Shine On You Crazy Diamond”. Do you think the word represent your musical style exactly?
【TREY】: I don’t think it’s an unfair comparison. We all love Pink Floyd, and I in particular attempt David Gilmour impersonations whenever I solo, haha. As far as labeling us, we try not to label ourselves at all. We prefer to think of ourselves as just a heavy rock and roll or heavy metal band.
Q6: PINK FLOYD と言えば、タイトルトラックの “The Paradise Gallows” などはドゥーミーな “Shine On You Crazy Diamond” といった楽曲ですが、”Prog Doom” と呼ばれることにはどう思っていますか?
【TREY】: 不公平な比較だとは思わないよ。バンド全員が PINK FLOYD を愛しているし、特に僕は、ソロを弾く時には David Gilmour を演じようとさえしているんだからね(笑)
ただ、ジャンル分けに関しては、自分たちに何らかのラベルを貼ったりは決してしないようにしているんだ。ただ、ヘヴィーロックやメタルと言う方がシックリくるね。
Q7: The Album clother, “Where the Earth Meets the Sky” is typical, Mike’s clean voice is amazing! Sometimes, his vocal reminds me Jim Morisson of Doors. Do you think Psychedelic Rock is one of the inspiration of “Paradise Gallows”?
【TREY】: We like a lot of Psychedelic Rock, like 13th Floor Elevators and the like. I’d say it probably influenced us some, but not necessarily this song in particular. The harmony vocals, we thought, we’re more reminiscent to the Beach Boys..
Q7: アルバムクローサー、”Where the Earth Meets the Sky” では特に、Mike の時に Doors の Jim Morisson を思わせるクリーンボイスが素晴らしいですね!彼らのようなサイケデリックロックもアルバムのインスピレーションになりましたか?
【TREY】: 僕たちは沢山のサイケデリックロックバンドを愛しているんだ。13th Floor Elevators のようなね。だからおそらくはいくらか影響を受けているんだろう。
だけどこの曲が特別そうである訳ではないよ。僕たちの考えでは、そういったハーモニーボーカルは、BEACH BOYS を連想させるね。
Q8: I felt Swans and Neurosis is keywords for “Paradise Gallows”. I think you succeed their experimental aspects and frontier spirits. So, when we talk about metal scene now, is there any bands you feel sympathy with?
【TREY】: Both of those bands are large influences on us. Other bands we think have similar musical execution are bands like Orranssi Pazuzu and Yautja.
Q8: INTER ARMA は SWANS や NEUROSIS の実験性を引き継いでいるとも言われますね。現在シーンで、共感を覚える実験的なバンドはいますか?
【TREY】: 間違いなくその2つのバンドは僕たちに多大な影響を与えているね。現在、シーンで僕たちと似たような音楽性を追求していると感じるのは、ORRANSSI PAZUZU と YAUTJA だね。