NEW DISC REVIEW + INTERVIEW 【DAATH : THE DECEIVERS】


EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH EYAL LEVI OF DAATH !!

“I Think That This Is The Best Time In History To Be a Musician. Because, Just The Only Time In History Where You Have Been Able To Reach The Masses And Reach Niche Audiences Are On Your Own Without Having a Huge Labour.”

DISC REVIEW “THE DECEIVERS”

「今はミュージシャンとして史上最高の時期だと思う。というのも、大衆にリーチし、ニッチな聴衆にリーチすることができる。巨大な労働力を使わずに自力でね。今はそんな歴史上唯一の時代だからね」
2000年代初頭。New Wave of American Heavy Metal 通称 NWOAHM の波が盛り上がりを見せ始めました。”ヨーロピアン・スタイルのリフワークに乾いた歌声を乗せて、メタルをメジャーに回帰させる” というムーブメントはたしかに一定の成果を上げ、いくつかのメタル・バンドはメジャー・レーベルと契約していきました。特に熱心だったレーベルがロードランナー・レコードで、当時新進気鋭のバンドをまるで豊穣な木に実ったおいしい果実のように青田買いを続けたのです。
DAATH もロードランナーに見出されたバンドのひとつ。他の NWOAHM とは明らかに一線を画していましたが、さながら十把一絡げのようにレーベルは彼らと契約。2007年の “The Hinderers” で大成功を収め、その年の Ozzfest にも出演しました。彼らのデスメタルには、バークリー仕込みのウルトラ・テクニック、高度な建築理論、さらにオーケストレーションとエレクトロ的なセンスがあり、まさに彼らの名曲 “Dead On The Dance Floor” “ダンス・フロアの死体” を地でいっていたのです。旧約聖書の生命の樹、その隠されたセフィアの名を冠したバンドの才能は、”どこにもフィットせず”、しかし明らかに際立っていました。
しかし、御多分に洩れずロードランナーのサポートは停滞。その後、DAATH は何度もメンバー・チェンジを繰り返し、レコード会社を変えながら数年活動を続けましたが、2010年のセルフタイトルの後、実質的に活動を休止したのです。世界は14年も DAATH を失いました。しかし、SNS や YouTube といったプラットフォームが完備された今、彼らはついに戻ってきました。もはや巨大な資本や労働力よりも、少しのアイデアや好奇心がバズを生む現代。”どこにもフィットしない” ニッチな場所から多くのリスナーへ音楽を届けるのに、今以上に恵まれた時代はないと DAATH の首謀者 Eyal Levi は腹を括ったのです。
「シュレッドは戻ってきたと思うし、シュレッディングはしばらくここにある。それがバンドを復活させるのにいい時期だと思った理由のひとつでもあるんだ。リスナーは今、シュレッドやテクニックを高く評価して、ヴァーチュオーゾの帰還を喜んでいるように思えたんだ。全体として、今の観客はもっとオープンになっているように感じる。今はヘヴィ・ミュージックをやるには歴史上最高の時代だと思うし、それが観客が楽器の可能性の限界に挑戦するバンドやアーティストに飢えている理由のひとつなんだ」
Eyal はもうこれ以上待てないと、ほとんどのメンバーを刷新してこの再結成に望みました。そして今回、彼が DAATH のメンバーの基準としたのは、ヴァーチュオーゾであること。そして、異能のリード・パートが書けること。
そもそも、Eyal からして父はイングヴェイとも共演した有名クラシック指揮者で、音楽の高等教育を受けし者。そこに今回は、あの OBSCURA でフレットレス・ギターを鳴らした Rafael Trujillo、DECAPITATED や SEPTICFLESH の異端児ドラマー Krimh、さらにあの Riot Games でコンポーザーを務める作曲の鬼 Jesse Zuretti をシンセサイザーに迎えてこの “シュレッド大海賊時代” に備えました。念には念を入れて、Jeff Loomis, Dean Lamb, Per Nillson, Mark Holcomb といった現代最高のゲスト・シュレッダーまで配置する周到ぶり。
「自然を見ると、例えば火山のように、美しいけれど自然がなしうる最も破壊的なこと。海や竜巻など、自然には素晴らしい美しさがある一方で、破壊的で残酷な面もある。だから、美しさと残忍さ、あるいは重苦しさの中の美しさは、必ずしも相反するものだとは思わない。だから、僕のなかでヘヴィで破壊的で残酷な音楽と、美しいメロディやオーケストレーションはとてもよくマッチするんだ。というか、真逆という感覚がないね。メロディーやオーケストレーションは、ヘヴィネスの延長線上にあるもので、音楽をより強烈なものにしてくれる」
そう、そしてこの “The Deceivers” にはまさに旧約聖書のセフィア DAATH が目指した美しき自然の獰猛が再現されています。”妨害者”、”隠蔽者”、そして “詐欺師” を謳った DAATH の人の欺瞞三部作は、人類がいかに自然の理から遠い場所にいるのかを白日の下に晒します。欺瞞なき大自然で、美と残忍、誕生と破壊はひとつながりだと DAATH の音楽は語ります。愚かなプロパガンダ、偽情報に踊り踊らされる時代に必要なのは、自然のように飾らない正直で純粋な魂。
Riot Games の Jesse が手がけた荘厳なオーケストレーションを加えて、”The Deceivers” の音楽は、さながら RPGゲームのボス戦が立て続けに発生するようなアドレナリンの沸騰をリスナーにもたらします。いや、むしろこれはメタルのオーケストラ。そしてこのボス戦のデスメタルが戦うのは、きっと騙し騙され嘘を生業とした不純な現代の飾りすぎた魂なのかもしれませんね。
今回弊誌では、Eyal Levi にインタビューを行うことができました。「インストゥルメンタル・プログレッシヴの POLYPHIA や INTERVALS, PLINI, SHADOW OF INTENT がそうだよね。とてもとてもうまくやっている。芸術的な妥協はゼロでね。僕らの時代にこのようなタイプの技術があれば、よかったと思うよ」 どうぞ!!

DAATH “THE DECEIVERS” : 10/10

INTERVIEW WITH EYAL LEVI

Q1: I am a big fan of Daath and am very happy to have you guys back! First of all, can you tell us why you decided to come back after 14 years now?

【EYAL】: 1. I’m happy that you’re happy and I appreciate it very much we appreciate all of our fans that stuck with us through the hiatus.
Well I think it’s important to know that I wanted to bring it back several times so the hiatus was not my decision and it was something that was decided on by other members and even though I am the band leader and I could have replaced him at that point in time I didn’t want you at that point in time back in time I can not believe that I could replace them in a positive way like I felt like it would get worse and so I I could not imagine Daath without them.
So I tried to get us to do stuff you know in two thousand twelve one thousand twelve I think you’re getting two thousand fourteen.
And every one of those times it didn’t work out and it just didn’t go together and then I got very excited for it and really wanted it to happen but it didn’t work.
A decided that it was going to happen no matter what because look we’re not getting any younger and enough time has passed and I was not willing to wait any longer and I decided that I was going to do it with with or without the online hub so if they wanted to do it with me they’ll be fine.
Oh but I was sick of waiting and it was the way I can describe it is that it was a burning fire inside of me and Of utter certainty that this has to happen now and i’m not willing to wait any longer I waited long enough. That’s it! Yeah that’s it I just got to a point where there was a there was no other option for me it had to happen.

Q1: DAATH の大ファンなので、あなたたちが戻ってきてくれてとても嬉しいです!まず、なぜ今、14年ぶりに復活を決めたのでしょう?

【EYAL】: 君が喜んでくれてうれしいし、とても感謝している。活動休止期間中、ずっと僕らを忘れずにいてくれたファンのみんなにも感謝しているんだ。
重要なことだと思うんだけど、僕は何度も復活させたかったんだ。だから活動休止は僕が決めたことじゃなくて、他のメンバーが決めたことなんだ。たとえ僕がバンド・リーダーで、その時点で代役を立てることができたとしても、あの時点では、僕はメンバーたちに代わって欲しくなかった。もっと悪くなるような気がしてね。彼らなしの DAATH なんて考えられなかったんだ。
だから、2012年、2014年とバンドを前に進めようとした。そして、そのたびにうまくいかなかった。
だから今回は、何があっても実現させようと決めたんだ。僕たちはもう若くはないし、十分な時間が過ぎたから、これ以上待つのは嫌だったし、オンライン・ハブがあってもなくてもやるつもりだったから、彼らが僕とやりたければそれでいい。
でも、もう待つのはうんざりだったし、自分の中で燃え上がるような炎というか、これ以上待つのは嫌だ、今すぐやるんだ、という確信があったんだ。そうだ!そう、そうなんだ……僕には他の選択肢はないんだ……そうするしかないんだってね!

Q2: Times have changed a lot between 14 years ago and now. The music industry is dominated by instant streaming and cut-out videos now. Are those changes positive for you? Or are they negative?

【EYAL】: Very positive changes actually I I really like where the music industry is compared to where I was when we left.
The only problem is that we have had no real online presence in the gears at all these platforms grew. So you know we are kind of playing catch-up in some ways.
And I think that this is the best time in history to be a musician.
Because, just the only time in history where you have been able to reach the masses and reach niche audiences are on your own without having a huge labour.
And I think that also the audience because they have access to the internet and to streaming but the audience is much more open-minded than it used to be and there’s a place for bands like ours that bankers like to see all kinds of examples now of music that doesn’t fit the mainstream.
Even the mainstream of metal that are doing very very well like for instance you see lots of instrumental progressive bands like polyphia, or intervals or Plini, Shadow of intent doing very very well and you see that. A zero artistic compromise and these types of technologies in these types of opportunities are things that I wish we had had back in the past.
So I like it I think it’s all positive the only appeal only drawback is that maybe you don’t sell as many physical records is used to.
But I I think Small trade it’s a small trade off because I don’t remember any other time where so many metal bands were able to make good careers for themselves and I just don’t remember another time in history..

Q2: 14年前と今では、時代は大きく変わりました。音楽業界は今やインスタントなストリーミング、SNS や切り取り動画が主流です。その変化はあなたにとってプラスですか?それともマイナスですか?

【EYAL】: 実際、とてもポジティブな変化だった。僕らが活動を休止した時よりもうんと良くなったね。
唯一の問題は、そうしたプラットフォームが成長する過程で、僕たちはオンライン上で存在感を示すことができなかったということだよね。だから、ある意味、今キャッチアップしているようなものなんだ。
今はミュージシャンとして史上最高の時期だと思う。というのも、大衆にリーチし、ニッチな聴衆にリーチすることができる。巨大な労働力を使わずに自力でね。今はそんな歴史上唯一の時代だからね。
インターネットやストリーミングにアクセスできるようになったことで、聴衆も以前よりずっとオープンになっているし、僕たちのようなバンドが活躍できる場がある。リスナーも、メインストリームに属さないあらゆる例の音楽を見たがるようになった。
例えば、インストゥルメンタル・プログレッシヴの POLYPHIA や INTERVALS, PLINI, SHADOW OF INTENT がそうだよね。とてもとてもうまくやっている。芸術的な妥協はゼロでね。僕らの時代にこのようなタイプの技術があれば、よかったと思うよ。
今の唯一の欠点は、フィジカルのレコードが以前ほど売れなくなることかな。でも、小さなトレードオフだと思う。なぜなら、これほど多くのメタル・バンドが自分たちのために良いキャリアを築くことができた時代は、歴史上他に記憶にないからね。

Q3: However, “The Deceivers” is a great album that longtime music fans should sit back and listen to! Could you start by telling us why you chose this title?

【EYAL】: Thank you very much I am glad you think it’s a great album and i’m honored that you think so.
Chance are you a question why we chose this title was fans as much as for ourselves we wanted to continue in the lineage of this hinders and concealers. Because it’s been so long and i think that people had questions about whether or not it was still sound like a gas like it’s been so long with a new lineup is.
I’ve seen questions online with people seeing it even death and i wanted to make an album that was in a very very pure artistically but also at the same time that was for the fans of the band who had been fans since the old days. I wanted them to hear it and to just know that it’s a dark record a true DAATH records the record that they’ve been waiting for.
All the way to the title i wanted a title I feel like they’re getting the next chapter in the saga and that’s why we pick something that follows naturally after the concealers and hinderers.

Q3: だからこそ、”The Deceivers” “詐欺師” は長年の音楽ファンにじっくり聴いてもらいたい素晴らしいアルバムです!まずは、このタイトルを選んだ理由から教えていただけますか?

【EYAL】: ありがとう。素晴らしいアルバムだと思ってもらえて嬉しいし、光栄だよ。
なぜこのタイトルにしたかというと、ファンのためでもあり、自分たちのためでもあった。というのも、あまりにも長い間離れていたから、新しいラインナップで、どんなサウンドなのかという疑問を持っていた人たちがたくさんいたと思うからね。
僕は、芸術的にとても純粋な作品、同時に昔からのバンドのファンのためのアルバムを作りたかった。このアルバムを聴いて、彼らが待ち望んでいたダークなレコード、真の DAATH・レコードであることを知ってほしかった。
このタイトルなら、僕は彼らがサーガの次の章を手にできるような気がした。だから “The Hinderers” “妨害者”, “The Concealers” “隠蔽者” の後に自然に続くものを選んだんだ 。

Q4: You guys are like prophets. You predicted the existence of “The Hinderers” and “The Concealers” of life at a time when there was still little social networking. And now the world is full of deceivers who use social networking sites to oppress and exploit lonely people through trickery and manipulation. How are we to counter them? Can music help?

【EYAL】: You ask a deep question…I would say concealers and hinders the deceivers of this world have always been there. The difference is that now they have platforms through which they can manipulate the public much better. But you know these people would always manipulate others in a propaganda was always a tool of psychological warfare and it was just used in different medias. I think that right now we do have Mediums and I think that right now we do have a very interesting moment in time where people that the public doesn’t know the difference between truth and misinformation. They don’t understand if they’re in an online echo chamber they don’t really understand how they are being manipulated in a hard way to counter them.
I think that the first step is to understand the way the system works and to just ask yourself questions like what i’ve seen i’ve seen a disinformation experts say if you’re watching if you’re watching the clip of SNS And it’s about a world event or about politics and it makes you feel emotional.
Stop and ask yourself, is it a propaganda? you know if you are feeling an emotional reaction It might be somebody trying to manipulate you and so if people understand that this is how it works and I think that they’re less likely to be manipulated.
So I think through education come on the world that we live in. that’s one way to counter them and I think also unfortunately that many people are happy to be manipulated And this is because it makes their lives easier they just want to go with the flow and can music help well.
I think The music connects to something else something deeper than Factual language can communicate that’s why I think it’s called a universal language and that’s why you can take a song in a language of the listener doesn’t understand and they can still love it because they can connect with the basic human emotion.
So I think that in that way it can help in that it can bring people together for sure and that is something that it does and if you have artists who are on the listen the activists said which i am not in a movie through the use of lyrics that could help enlighten people.
But to be honest i feel like that is also another form of manipulation when you use lyrics to make people feel emotional and to get them to believe things that is exactly the same sort of thing. As we’re talking about a social networking sites do it right like we’re just saying that they used people’s emotions and they play with people’s emotions in order to push them towards a certain political idea.
Well, if you’re using music you were playing with people’s emotions and if you’re trying to steer them in a political direction that is propaganda so i think that music can help bring people together. But if you’re using it as a political tool Propaganda and so I don’t use my music for that at all like we definitely don’t have a political message or anything like that. But we would point out what we see in people though it’s more like a message about the nature of the darker nature of humanity as a whole.

Q4: 実際、あなたたちは予言者のようなものです。まだSNSがほとんどなかった時代に、人生の “妨害者” と “隠蔽者” の存在を予言したのですから。
そして今、世界はSNSを利用し、策略と操作によって孤独な人々を抑圧し、搾取する “詐欺師” であふれています。私たちは彼らにどう対抗すればいいのでしょう?音楽はその手助けになるのでしょうか?

【EYAL】: 深い質問だね……”妨害者” や “隠蔽者”、この世界の欺瞞者たちは常に存在していたと言える。違いは、今、彼らは大衆をよりうまく操ることができるプラットフォームを持っているということだ。プロパガンダは常に心理戦の道具であり、さまざまなメディアで使われてきた。今は一般の人々が真実と誤報の違いを知らないという、とても興味深い瞬間が訪れていると思う。ネットのエコーチェンバーの中にいると、自分たちがどのように操られているのかがよくわからないんだ。
だからまずはシステムの仕組みを理解し、自分自身に問いかけることだと思う。もし感情的な反応を感じたら、それは誰かが君を操ろうとしているのかもしれない。大切なのは、僕たちが生きている世界について教育することが、それらに対抗するひとつの方法だと思う。だけど残念ながら、多くの人は操られることを喜んでいると思う。
だから音楽は世界共通語と呼ばれているんだと思うよ。リスナーが理解できない言語の曲を聴いても、人間の基本的な感情とつながることができるから、その曲を愛することができるんだ。
ゆえに、そうやって人々をひとつにすることができるんだと思う。
一方で、もし、活動家たちが歌詞を使うことで、人々を啓発することができるかもしれない。正直なところ、歌詞を使って人々に感情的な感情を抱かせたり、何かを信じさせたりするのも、同じようなことだと思う。ソーシャル・ネットワーキング・サイトについて話しているように、彼らは人々の感情を利用し、特定の政治的思想に向かわせるために人々の感情をもてあそんでいる。
まあ、音楽を使うのであれば、人々の感情を利用したことになるし、政治的な方向に誘導しようとするのであれば、それはプロパガンダだ。だから僕は、音楽は人々をひとつにするのに役立つと思うんだ。でも、もし誰かががそれを政治的な道具として使っているのなら、それはプロパガンダになる。でも、僕らは人々の中に見たものを指摘することはある。それはむしろ、人間全体の暗い性質についてのメッセージのようなものだけどね。

Q5: “The Deceivers” is great because it is the heaviest, yet most beautifully orchestrated album in Daath’s history! If it was Daath’s goal to marry those two opposites, you have done so with this album, would you agree?

【EYAL】: Well thank you very much I appreciate it. If the goal was to marry those two elements but I don’t consider them opposites but I think that you can have Beauty in extremity like I think if you look at. If you want to take the example of looking at nature. At some of the most destructive things that nature can do like a book or a volcano. Other things the ocean can do or tornadoes I mean there’s a great beauty in nature and it’s also very disruptive and very brutal. So I I don’t think that beauty and brutality or beauty in heaviness are necessarily opposite.
I think they can make it very much good together at least in my mind and so, But I don’t think it’s a marriage of opposites to me. The melodies and also the orchestration is just an extension of the heaviness that makes the music more intense and those parts work because, they are contained within the DNA of the songs at the earliest stage. Even if it’s not exactly orchestrated yet the seeds for it are there it’s a return to work together.
And with an orchestra is ready to support beautiful melodies so if you say that it’s the most beautifully orchestrated and are heavier than past I really appreciate that because we didn’t want to make our heaviest record and our most expansive record. We wanted to make best record like that.
The goal was to do everything that we have tried to do in the past but really go way further with you know we’ve had melodies in the past but we’ve had orchestrated in the past. If you listen to the Hinderers right there’s a few songs that have orchestrated from start to finish and we’ve always had synthesizers on our albums league. We’ve always heard melodies on our albums but my goal on this was that we were gonna do all of this.
If we were gonna bring that back then we had to make it really worth it. We had to really go no limits no boundaries take it as far as we can possibly take it musically. And that would be to basically be as extreme as we can be and extremity is not necessarily just how fast are you or how heavy are you. It’s okay to me it’s more of how intense of expression are you capable of and how organic intrusion into your intention but to me it’s the extremity of the situation.

Q5: “The Deceivers” が素晴らしいのは、DAATH 史上最もヘヴィでありながら、最も美しくオーケストレーションされたアルバムであることですよ!この2つの相反するものを婚姻させることが DAATH の目標だったとしたら、あなたたちはこのアルバムでそれを成し遂げたと思いますか?

【EYAL】: ありがとう。もし、その2つの要素を融合させることがゴールだとしても、そもそも僕はその2つを相反するものとは考えていないんだ。自然を見ると、例えば火山のように、美しいけれど自然がなしうる最も破壊的なこと。海や竜巻など、自然には素晴らしい美しさがある一方で、破壊的で残酷な面もある。だから、美しさと残忍さ、あるいは重苦しさの中の美しさは、必ずしも相反するものだとは思わない。
だから、僕のなかでヘヴィで破壊的で残酷な音楽と、美しいメロディやオーケストレーションはとてもよくマッチするんだ。というか、真逆という感覚がないね。メロディーやオーケストレーションは、ヘヴィネスの延長線上にあるもので、音楽をより強烈なものにしてくれる。まだ正確にオーケストレーションされていなくても、そのための種、DNA はそこにある。
オーケストラは、美しいメロディーをサポートする準備ができている。だから、最も美しくオーケストレーションされ、過去よりもヘヴィだと言ってくれるなら、本当にありがたい。そういう最高のアルバムを作りたかったんだ。
目標は、これまでやろうとしてきたことをすべてやりつつ、メロディーをさらに進化させることだった。”The Hinderers” の曲を聴けば、最初から最後までオーケストレーションされた曲がいくつかあるし、僕らのアルバム・リーグにはいつもシンセサイザーが入っている。僕らのアルバムではいつもメロディーを聴いてきたけど、今回の目標はこれをすべてでやることだった。
もしそれを復活させるなら、本当に価値のあるものにしなければならなかった。音楽的に可能な限り、限界のない、境界のないものにしなければならなかった。そしてそれは、基本的に自分たちができる限り過激になることであり、過激さとは必ずしも、どれだけ速いか、どれだけ重いかということではない。僕にとっては、どれだけ激しい表現ができるか、どれだけ有機的に自分の意図に入り込むことができるかということでもあるんだよ。

Q6: With this revival, all the members have been renewed except for you and Sean, and you have added some great veterans like Krimh and Rafael Trujillo. Jesse is also a well-known creator of game music. What are the criteria for being selected as a member of Daath?

【EYAL】: Very good question. So, we had a long time to think about what went wrong and you know…I don’t believe that heavy bands go on hiatus in the band goes on hiatus. it’s because something was not going well and I thought about it every single day every single day for over ten years it bothered me.
Analyzed it and you know during that time off I also started my companies and on my podcast. So i’ve spoken to many successful artists about their brands and talk to them What works in their barns and I came to some conclusions about things that all successful bands share and I realized that all the bands have some form of communication.
If some form of great communication and everybody knows their roles if they don’t have that, I could at last there might be a great band but they are not gonna be successful for a very long and you might have some outliers like some super huge bands that make millions and millions of dollars for a lot of people.
And so there is a lot of external factors keeping the band together and they make so much money that they will deal with a really toxic situation. For most metal bands there’s not enough money to make a really toxic situation in most cases and so it has to be a good situation for people. And so that was that was forefront in my mind and so I thought about all the work and we can ruin a band member communication and then also bad expectations.
So, now to answer your question about the criteria that I said that obliviously They have to be great players great I mean that to me that’s like the lowest level requirement is if they’re not a great player then we’re not even going to consider them. Obviously they have to be a phenomenon but it was really important for me that they’re also good writers and that’s because I consider lead part of an arrangement to be part of the rioting in metal.
At least I don’t know how it works in other genres but I feel like a metal many of the elements that are not considered technically writing. At least in the united states with copyright law the drums are considered part of the conversation but it’s the lyrics and the melody however I just don’t agree with that I think that for a medal the drones are part of what makes the song like you cannot have a metal song Without very specific drums and that’s a very big part of why the sun works and why people remember it.
But what makes a song great or not great and all but you know a guitar solo in a guitar solo can often be the most boring part of a song or it can be one of the most memorable parts of a song I consider that part of the songwriting. So it was really really important for me that you guys know how to write in a very creative and good collaborators.
But then also, Very important for me that everybody has something else going on that was important like so for instance currently accepting flesh. Jess, He’s a composer philip riot games said it was very important for me that they had something else so that they could keep their expectations for Daath pure and if Daath is their only outlet.
Then that puts too much pressure on Daath to become everything for them like the outlook for every one of their ideas. and to become impure. With them have other things going on that allows us to be very very foolish to say very pure. It’s a very pure with what elements make it into our songs and if something doesn’t get picked up like somebody writes a part and it doesn’t work for a song. But they really like that part will they have other projects that they can that they can do and they have other outlets for their creativity in their lives.

Q6: 今回の復活では、あなたと Sean 以外のメンバーが一新され、Krimh や Rafael Trujillo といった素晴らしいベテランが加わりましたね。それに、Jesse Zuretti はゲーム音楽のクリエイターとしても有名です。DAATH のメンバーに選ばれる基準はどこにあるのですか?

【EYAL】: とてもいい質問だね。僕らも含め、ヘヴィ・バンドが活動休止に入るのは、何かがうまくいっていなかったからだろうと10年以上、毎日毎日そのことを考え、悩んだ。
そして、その休止期間中に会社を立ち上げたり、ポッドキャストを始めたりしたんだ。それで、多くの成功したアーティストに彼らのブランドについて話を聞いたり、彼らの中で何がうまくいっているのかについて話を聞いたりしたんだけど、成功したバンドに共通していることについて、いくつかの結論に達したんだ。もし、何らかの形で素晴らしいコミュニケーションがあり、全員が自分の役割を理解している。それがなければ、一時的に素晴らしいバンドは存在するかもしれないが、長く成功することはない。
だから、バンドを維持する外的要因がたくさんあって、彼らは大金を稼ぐから、本当に有害な状況に対処することになる。ほとんどのメタル・バンドにとって、多くの場合、本当に有害な状況を対処できるほどのお金はない。だから、バンドメンバーとのコミュニケーションや、悪い期待、台無しにするような仕事について考えたんだ。
だから、君が言った基準についての質問に答えると、DAATH のメンバーは偉大なプレーヤーでなければならない。でもね、それは最低限の要求だよ。偉大なプレイヤーでなければ、僕は彼らを考慮することもないからね。もちろん、彼らは強力でなければならないが、僕にとっては、彼らが優れたライターであることが本当に重要だった。なぜなら、リードパートのアレンジもメタルの重要な一面だから。
少なくとも、他のジャンルでどうなのかは知らないが、メタルには技術的に作曲とみなされない要素が多いように感じる。少なくとも著作権法のあるアメリカでは、ドラムは楽曲の一部とみなされるけど、他ではほとんどが歌詞とメロディなんだ。
でも、ギター・ソロは曲の中で最も退屈な部分になることもあれば、最も印象的な部分になることもある。だから、彼らがとてもクリエイティブで優れたコラボレーターとして作曲する方法を知っていることは、僕にとって本当に重要なことだった。
でも、それだけではなく、例えばフレッシュでいられるように、みんなが何か他の活動をやっていることも、僕にとってはとても重要だった。Jesse、彼はライオット・ゲームスのコンポーザーなんだけど、彼らも DAATH への期待を純粋に保てるように、そしてもし DAATH が彼らの唯一の捌け口とならないよう他の何かを持っていることがとってとても重要だと言っていた。
もし DAATH が彼らの唯一のアウトプットだとしたら、DAATH が彼らのアイデアのすべての展望だとしたら、彼らのすべてにならなければならないというプレッシャーがかかりすぎて、不純になってしまう。
今、彼らには他にもいろいろなことがあるから、とても純粋でいられる。僕らの曲に入っている要素はとてもピュアだし、誰かがパートを書いてそれが曲として機能しなければ、何かがピックアップされなかったとしても、彼らはそのパートが本当に好きで他のアウトプットに回せる。彼らには他にできるプロジェクトがあるだろうし、彼らの人生には他の創造性の出口がある。

Q7: The guest musicians were truly spectacular, and included some of the finest shredders of our time, including Jeff Loomis, Dean Lamb, Per Nillson, and Mark Holcomb. Is the return of shredding one of the things you guys are hoping for?

【EYAL】: Well I I don’t think it’s something we have to hope for I think that it’s back and I think the shredding hasn’t been back for a little while. And that’s actually one of the reasons that I thought that this would be a good time period to bring the band back. It seemed to me like the audience the audience is going to appreciate this sort of thing now whereas I wasn’t so sure that they appreciated the virtuosic level plane back.
When we were around the first time around there were there were some hockey That approach of fans that are appreciated but as a whole I feel like the audience now is much more open. Great guitar players you don’t like I was saying to one of your earlier question, Now I think it’s the best time in history to play heavy music and this is one of the reasons the audience is hungry for bands and artists that push the boundaries of what’s possible with the instruments.

Q7: ゲスト・ミュージシャンは実に豪華で、Jeff Loomis, Dean Lamb, Per Nillson, Mark Holcomb など、現代最高のシュレッダーが一堂に会しています。シュレッドの復活は、あなたたちが望んでいることなんでしょうか?

【EYAL】: そうだね……僕らがそれを望むまでもなく、シュレッドは戻ってきたと思うし、シュレッディングはしばらくここにある。それがバンドを復活させるのにいい時期だと思った理由のひとつでもあるんだ。リスナーは今、シュレッドやテクニックを高く評価して、ヴァーチュオーゾの帰還を喜んでいるように思えたんだ。
最初の頃は、ホッケーのようなアプローチで評価してくれるファンもいたけれど、全体として、今の観客はもっとオープンになっているように感じる。今はヘヴィ・ミュージックをやるには歴史上最高の時代だと思うし、それが観客が楽器の可能性の限界に挑戦するバンドやアーティストに飢えている理由のひとつなんだ。

Q8: Finally, Japanese fans are looking forward to your visit to Japan. Are you interested in Japanese culture, anime, video games and music? Message for Japan!

【EYAL】: Japan is one of my favourite places and I actually just visited there in march with my girlfriend and we spent a week there. And i’ve been to japan many times and every time I go to japan is wonderful time, because, I do think that the culture is there’s so much to learn from the culture. And if it’s such a fascinating place and I love I love the food I love video games even though I don’t always play them very much. I really appreciate the japanese contribution to video games the japanese contribution to video game music.
I love how the way the japanese music pushes boundaries it’s you know I just think it’s a great place I just think it’s a great place. extreme the dojo, cyclone and it was a short tour. I consider to be my favourite tour in our entire history you know when I think of it was perfect tour.
Japan was that it was it was the best and I think that it’s a culmination of things but really you know the people who make it the best right it’s everything from how the fans appreciated the music we were playing to help professional all the local crews were to help professional promoters where everyone was just so respectful and did such an incredible job with their jobs regardless of what their jobs were just so respectful and high quality. It was truly My top experiences playing music and I really really look forward to touring in japan again in the future.I can’t wait.
Hopefully hopefully someone who book here is this and hopefully we get an offer because we would love to go back to japan as soon as possible. Hopefully hopefully someone who bookstores here is this and hopefully we get an offer because we would love to go back to japan as soon as possible. Thank you so much, Arigatou Gozaimasu.

Q8: 最後に、日本のファンはあなたの来日を心待ちにしています。日本の文化、アニメ、ゲーム、音楽に興味はありますか?日本へのメッセージをお願いします!

【EYAL】: 日本は僕の大好きな場所のひとつで、実は3月にガール・フレンドと1週間ほど日本を訪れたばかりなんだ。日本には何度も行ったことがあるけど、行くたびに素晴らしい時間を過ごしている。日本はとても魅力的な場所だし、食べ物も大好きだし、ビデオゲームも大好きだ。ビデオゲームに対する日本の貢献、ビデオゲーム音楽に対する日本の貢献を本当に高く評価している。日本の音楽の限界への挑戦の仕方が大好きなんだ。
Extreme the Dojo、サイクロン、そして短いツアー。僕らの歴史の中で一番好きなツアーだと思う。
日本は最高だったし、いろいろなことの集大成だと思うけど、本当に最高だったのは、ファンが僕らの演奏する音楽をどう評価してくれたかとか、現地のクルーがみんなプロフェッショナルだったとか、プロのプロモーターがプロフェッショナルだったとか、そういうことすべてなんだ。音楽をやる上で最高の経験だった。将来、また日本でツアーをするのが本当に楽しみだよ。
できるだけ早く日本に戻りたいよ。願わくばブッキングの方がこのインタビューを読んで、そして願わくば、オファーがあることを。ありがとうございました。

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