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NEW DISC REVIEW + INTERVIEW 【SYLVAN : HOME】


EXCLUSIVE: INTERVIEW WITH SYLVAN !!

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 GERMAN NEO-PROG BAND SYLVAN SET TO RELEASE AWESOME CONCEPT ALBUM “HOME” ON 2/17 !!

【PRE-REVIEW “HOME”】

ドイツの NEO-PROG バンド SYLVAN が 2/17 に新作 “HOME” を発売します。”POSTHUMOUS SILENCE” 以来のフルコンセプト作 77分。前作 “SCENERIES” は90分のダブルアルバムでしたがそれに勝るとも劣らない濃密さです。”NOT FAR FROM THE SKY” の美しいストリングスに導かれてある女性の物語は幕を開けます。TOOL のような無機質なクリーンリフから一転、MARCO の個性的な歌唱力を最大限に生かしたドラマティックな “SHADE OUT OF CLOUDS” は早くもアルバムのハイライト。それと対を成すような 10 分の大曲 “IN BETWEEN” には KORN のような激しさがあります。と同時に中盤の昔 DREAM THEATER が持っていたような景色の浮かぶような展開は見事です。ディレイを駆使したギターワークや同じ歌詞を少しずつ音程を変えて歌い続ける手法がまるで U2 な “THE SOUND OF HER WORLD”。”SHINE” は今作のファーストシングル。COLDPLAY のシングルだと言われても違和感がないほどラジオフレンドリーでキャッチー。溢れ出るエモーションの量がハンパなくてエモウターも壊れる程です。シアトリカルで劇場形の2曲を挟んでアルバムはピアノとシンセサイザーが非常に美しいドラマティックな “HOME” で終幕を迎えます。”SHAPE OUT THE CLOUD” のメロディーを再登場させながら余韻を引きずるように77分の物語は幕を閉じました。極上の77分。もちろんテクニカルなシュレッドやエキサイトメントを求める向きにはオススメしませんがメロディーやアトモスフィアの質、ドラマ性の高さは DREAM THEATER, PORCUPINE TREE の良いとこ取り以上の何かがあると言っても過言ではないと思います。

RATING 9,5 / 10

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【INTERVIEW WITH SYLVAN】

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Q1: New album “Home” is set to release in February. How are you feeling now?

【SEBASTIAN】: First of all I would like to point out that I’m very honored of giving an interview for a Japanese magazine. I lived in Kobe, Japan for three and a half year when I was a kid and actually my brother Tobias, who did the artwork, was born in Kobe. Beside that I’m very exited about the upcoming release of HOME. This album gets really good reviews and a lot of people are interested in it. So we all involved in this process are looking forward to the release and hope, it’s selling very good.

Q1: 新作 “HOME”、リリース目前ですが今どのようなお気持ちですか?

【SEBASTIAN】: まずは日本の WEBZINE に僕たちのインタビューを掲載する事が出来てとても光栄だよ。僕は子供の頃日本の神戸に三年半住んでいたんだ。実際、今回アートワークを手掛けた僕の弟 TOBIAS は神戸で生まれたんだよ。”HOME” のリリースが近づいてとても興奮しているよ。本当にレビューも良いし多くの人が興味を持ってくれているんだ。だからこの製作のプロセスに関わった全員がリリースを心待ちにしているし良く売れる事を望んでいるよ。

Q2: “Home” is full-on concept album since “Posthumous silence”. So, would you tell us the lyrical themes and story of “Home”?

【MARCO】: The album deals with our search for something or some place we can call “Home”. It’s a story about a woman who finds a wooden box with old newspaper articles and discovers through it memories of her childhood, memories she thought lost and which frightens her. It’s a story in between her homeless past and the burden of a future mother. Bit by bit she is drawn deeper into her doubts while reading the articles. But she soon will realize that “Home” is waiting for her to decide …

Q2: “HOME” は “POSTHUMOS SILENCE” 以来のフルコンセプト作です。テーマやストーリーを教えて頂けますか?

【MARCO】このアルバムで扱っているテーマは”家”といえる物や場所の探求だよ。これはある女性の物語なんだ。木の箱に入った古い新聞記事を見つけ、それを通して彼女の子供時代の記憶が蘇るんだ。失くしたと思って怖い思いをしていた記憶。物語は家のない過去からくる母親になる事への心配なんだ。記事を読むにつれ心配はどんどん深くなっていく。だけど彼女はすぐに気づくんだよ。”家”は彼女の決断を待っているんだとね。

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Q3: The artwork is very beautiful. The protagonist is woman.  I think it’s rare for rock band to tell woman’s story. Why did you make protagonist woman?

【MARCO】: Again we chose a woman as our protagonist. Actually we thought about telling the story from a couple-Point of view, but decided that a single protagonist will be more personal and easier to identify with. Why a woman? I have no idea, but perhaps it wakes in us the protector side 😉

Q3: とても美しいアートワークですね。ここにもあるように主役は女性です。ロックバンドが女性の視点でストーリーを語るのは珍しいですよね?

【MARCO】もう一度主役を女性に選んだんだ。何人かの視点で語る事も考えたんだけど一人の方がよりパーソナルで判りやすいだろうと思ったんだ。なぜ女性かって?判らないけどそっちの方がやる気出るからじゃない?(笑)

Q4: What is “Home” to you? Do you think the world is going to lose “Home”?

【MARCO】: “Home” is something where you come from or where you go to. Actually something where you or your heart likes to rest. For me it is somewhere I can simply be myself and where I feel safe somehow. I think that it’s getting harder to find this sort of place in our restless and fast-changing world. There are so many influences and stimuli that it’s hard to realize where to stop and rest. When you are traveling fast it’s hard to see the exit sign in time …

【SEBASTIAN】: HOME is an album dealing with the topic of finding your home or better to define your home. For me personal my home is where I’m staying and where I feel safe and happy. But for others this is the absolute opposite. So I think we all need to rethink our definition of home as everyone is travelling a lot, travelling is easier and cheaper then ever, so in case you want to spent two months somewhere else, why shouldn’t you define this place as your home at least for this two month?

Q4: あなたにとって “HOME” とは何でしょう。世界は “HOME” と呼べる場所を失っていっていると思いますか?

【MARCO】“HOME” とは君たちが来る場所でもあり向かう場所でもある。実際には君たちとその心が休まる場所だよ。僕にとっては自分らしく居られていくらか安全などこか。移り変わりが速く休まることを知らない現代ではそういった場所を見つけるのはどんどん難しくなってきているね。刺激や影響に溢れているからどこで立ち止まって休めば良いのか判らないよね。急ぎすぎて時に刻まれた出口も判らなくなってしまうんだ。

【SEBASTIAN】“HOME” では”家”を見つける事、何が”家”なのか明確にした方が良いのでは?ってトピックを扱っている。個人的には僕が安全で幸せで居られる場所だね。だけど人に寄っては全く真逆かもしれないよね。だから僕たちはもう一度”家”について再考し、定義し直す必要があると思うんだ。旅行は以前より簡単で安くなってみんなが旅行する時代だからね。二ヶ月だけどこかで過ごしたいと思って二ヶ月しか過ごさないからってどうしてそこを”家”と呼べないんだい?

Q5: This is 77 minutes very long album. Off course, “Sceneries” was 90 minutes double album. Probably, it’s not good question, Do you like long album? Do you intend to make long album before writing process?

【MARCO】: No, we never do – they simply become this long. Perhaps because we have so many musical ideas and simply let it go. It’s hard to tell either our emotions or our stories in a short time …

Q5: “HOME” は77分の長いアルバムです。前作 “SCENERIES” は90分のダブルアルバムでしたし長尺の作品がお好きなのですか?作曲の前に何となくこのくらい長くしようみたいな構想があるのですか?

【MARCO】そんな事は全くないよ。単にこの長さになっただけだよ。おそらく音楽のアイデアがいっぱいあってそれらを詰め込んでいるからかもしれないね。僕たちの感情と物語を短時間で伝えるのは難しいし・・・

Q6: “In Between” is very aggressive and one of the highlight of the album. It even can be said “KORNVAN”. The guitar riff is so cool like “Follow me”.  But middle part is very beautiful and atmospheric. Anyway, Jonathan is guest player and there is no guitarist in Sylvan. Are you looking for someone new?

【MARCO】: At the moment we don’t search actively for a new guitarist. But definitely the time will come. Jonathan did a great job on HOME and it was – and is – a pleasure to work with such a young and talented guitarist.

Q6: “IN BETWEEN” はクールなギターリフがあなた達の “FOLLOW ME” に通じるようなヘヴィーな曲です。KORN 的とさえ言えますね。今 SYLVAN にはギタリストが不在で JONATHAN がゲストでプレイしていますが誰か探していたりするんですか?

【MARCO】今のところ積極的には探していないよ。ただ確実にその時は来るよ。JONATHAN は “HOME” で素晴らしい仕事をしたし、これまでも今も彼のような若くて才能のあるギタリストと働くのは楽しいね。

Q7: 1st cut “Shine” is really awesome. It includes very catchy melody, hard rock’in feeling, and beautiful atmosphere. I think “Shine” should be compared with U2, Coldplay, Radiohead. The so called mainstream Rock. What do you think about that?

【SEBASTIAN】: there is absolutely nothing wrong in being compared to U2 or Coldplay. We like the mixture of musical styles. We already had a lot of songs that were not typically classified as prog-rock songs, such as songs on Presets. So regarding SHINE we do have a much heavier section in this song as it is presented in the Single-Edit of it. So if you see SHINE in total, it wouldn’t be able to be played in the breakfast-radio-morning-show

Q7: ファーストシングルの “SHINE” はキャッチーでハードロックのヴァイブとアトモスフィアーを備えた名曲ですね。U2,COLDPLAY といったメインストリームロックの枠組みでさえ語れそうです。

【SEBASTIAN】U2,COLDPLAY と比較されても全くおかしくないね。色んなスタイルをミックスするのが好きなんだ。僕たちはすでに典型的なプログロックに当てはまらない曲を多く発表しているよ。”PRESETS” の曲のようにね。”SHINE” について言えばアルバムバージョンはこのシングルエディットバージョンにさらにヘヴィーなパートを加えているんだ。だから “SHINE” の完成形は朝のラジオショーで流すのは難しいだろうね。

Q8: What do you think about being compared with Porcupine Tree, Pendragon? Your music become more emotional and atmospheric. There are few metal aspects now. Do you think you are involved in Neo Progscene?

【MARCO】: We don’t really care about labels. Some call us neo-progressive. We surely started like that and still have influences from it. But those who just see us as neo-prog definitely don’t get it right. I think our music always lived from the mixture of different styles.

Q8: PORCUPINE TREE, PENDRAGON といったバンドと比較される事はどう思いますか?NEO-PROG シーンに関わっていると思いますか?

【MARCO】ジャンル分けには本当に興味がないんだ。NEO PROGRESSIVE と呼ばれているね。確かに僕たちはそこから始めたし未だに影響も受けているよ。ただ僕たちを NEO-PROG とだけしか見なさないのは完全な間違いだよ。僕たちの音楽は常に異なるスタイルがミックスされているんだ。

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【FIVE ALBUMS】

【SEBASTIAN】: Albums that changed my life? That’s a dramatic phrasing. The birth of my first child was a change in my life, but an album?

DREAM THEATER “METROPOLIS PART 2”

I must confess DreamTheater’s “Metropolis Part 2” was an album, which I could not believe it exists when I first listened to it. Because I so highly adored it, it became one of my all-time favorites. 

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THE BEATLES “BEATLES FOR SALE” “WHITE ALBUM” “SGT PEPPERS”

if I go deeper into my childhood or teenager-times, it was probably a Beatles album. ‘Beatles for sale’ or the ‘White Album’ or ‘St. Peppers’ – this was really amazing.
MARCO: Definitly a Beatles album! Choose one!

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 STING “ALL THIS TIME”

And another soundtrack of my life is the unplugged Album ‘All this years’ of Sting, which he recorded on 9/11 on his private finca. All these brilliant remarkable musicians playing his wonderful compositions. I guess, I never loved Manu Katché so much on the drums as I did on this album

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【MESSAGE FOR JAPAN】

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SEBASTIAN: In case, you know any possibility for SYLVAN to play in Japan, please let me know immediately. We will come to Japan!!! One day, when we can pay the flights and some audience wants to see us, we will come over !!!

もし SYLVAN が日本でプレイ出来る可能性があるならすぐに知らせてください!!僕たちは日本に行くよ!!!僕たちが飛行機代を払える時で何人かでも僕たちを見たいなら僕たちは行くよ!!!

SYLVAN FB PAGE
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